Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Ronnie Overgoor in gesprek met Eduard Blacquière (SEA expert)

-ronnie-overgoor-in-gesprek-met-eduard-blacqui%C3%A8re-(sea-expert)13/11 08:15 - Ronnie Overgoor in gesprek met Eduard Blacquière (SEA expert)
Heb jij een Gmail-emailadres? Gebruik je Google Maps? Of maak je gebruik van een van de andere diensten van Google? Dan weet Google veel over je - hoewel die data versleuteld is in verband met privacy - en die gegevens worden ingezet om specifieke advertentiediensten aan te kunnen bieden. SEO en SEA: waar hebben we het over? SEO is Search Engine Optimization. Dat betekent dat je jouw online aanwezigheid volledig optimaliseert voor zoekmachines als Google, maar dat je niets aan Google betaalt. SEA is Search Engine Advertising: dat betekent dat je adverteert in Google: een betaalde dienst.  Eduard aan het woord Ondernemers in alle soorten en maten zijn geïnteresseerd in dit onderwerp. Maar wat kost het en wat levert het op? ‘Google heeft de Adwords Keyword Tool. Daar kun je alle keywords invoeren die jij wilt gebruiken en dan geeft Google gratis terug hoeveel het kost om in de veiling mee te gaan doen en hoeveel mensen daarop zoeken. Zo kun je vrij eenvoudig uitzoeken hoeveel het je gaat kosten. Het rendement is heel gunstig.’  Wat zijn de opbrengsten? ‘Het gaat vooral om sales. Merkbekendheid is niet echt voor SEA. Mensen geven namelijk al aan wat ze willen en zitten al iets verder in de customer journey. Dat is in basis dus een heel goed rendement.’ Hoe adviseer je ondernemers? ‘SEA moet je in-house doen als het business critical is. Als je zo’n groot gedeelte via search binnenhaalt, dan zou ik toch wel graag de touwtjes in handen houden en het zelf willen doen. Maar SEA kun je juist ook heel gemakkelijk outsourcen.’ Waarom moeten ondernemers vooral met Google aan de slag en wanneer moeten ze dat juist niet doen? ‘Als jouw website er op een smartphone niet goed uitziet, is het slim om dat eerst te fixen. Meer dan de helft van de mensen die zoeken, doen dat vanaf een smartphone. Als de conversie op jouw website niet goed is – een aanvraag indienen, afspraak maken, iets afrekenen of een andere actie uitvoeren -, moet je dat eerst makkelijk maken.’ Top 3 do’s | Wat moet ik als ondernemer doen om succesvol te zijn op het gebied van SEA? Selectieve targeting op waardevolle klantsegmenten Eduard: ‘Als je zo’n advertentie inzet, bereik dan voor jouw merk een waardevolle groep. Denk hierbij aan targeting op demografische gegevens zoals leeftijdsbepaling of geslacht. Maar ook tijd en locatiebepaling; bijvoorbeeld advertenties op de smartphone op zaterdagmiddag in een bepaalde straal rondom je winkel.’ Gebruik jouw eigen (klant)data ‘Tot een paar jaar geleden adverteerden merken vooral op basis van zoekwoorden. Nu worden die advertentie steeds meer ingesteld op andere data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van jouw eigen klantgegevens een advertentieset optuigen, Google kan vervolgens ook vergelijkbare doelgroepen voor je vinden. Maar heb je wel data? De meeste website draaien Google Analytics. Daarmee verzamel je voldoende data om te koppelen aan Google Adwords.’  Begrijp je doelgroep en klanten ‘Algemene advertentieteksten of algemene webpagina’s werken niet goed. Omdat je vergeet goed te begrijpen wat je klant echt wil. Hoe kun je daar helpen waar je klanten geholpen bij willen worden? Wat is de job to be done? Dit vind ik belangrijk omdat dat echt een groot verschil kan maken.’ Top 3 don’ts | Wat moet ik als ondernemer absoluut niet doen, wat zijn de mis- verstanden? Eén keer opzetten en niet meer naar omkijken ‘Dit ligt op de hoek bij ondernemers. Het systeem is al een stuk slimmer en je kunt het redelijk goed instellen om het vervolgens volgens jouw regels te laten draaien. Maar dan nog zie je dat, als je er niet meer naar omkijkt, het scheef gaat lopen. Kosten gaan omhoog en rendement omlaag. Als je doelgroep minder gaat reageren gaat de prijs omhoog’ Breed adverteren op generieke keywords ‘Inzetten op algemene zoektermen gaat je serieus geld kosten. Het zoekvolume is heel hoog op die zoekwoorden, daar moet je wel slimme targeting tegenover zetten.’ Vergeten te testen met advertenties en landingspagina’s ‘Mensen zoeken iets en jouw advertentie, sluit daar naadloos op aan. Als ze dan doorklikken naar jouw website, willen ze ook terecht komen op een specifieke pagina waar ze dat direct kunnen vinden. Test daarmee.’ Wil je worden bijgepraat over dit onderwerp? Kijk dan de hele aflevering! ...


 
 

Meer over showbiz-media

19/06 12:45 Verhoog de betrouwbaarheid van je merk met lokale marketing

19/06 12:45 Blijdschap en verdriet bij de NPO over nieuwe luistercijfers

19/06 12:45  Uitzendingen via DAB+ in regio Lille van start

19/06 12:30 Jay Z en Beyoncé na Louvreclip nu in Amsterdam

19/06 12:30 Young & Connected en Youngworks bundelen expertises

19/06 12:30 Ard Bossema (Grolsch): ‘Het karakter van ons merk moest opnieuw worden voorgesteld’

19/06 12:30 Alcoholvrije Heineken nu ook op de tap

19/06 12:30 [Onderzoek] social- en instructievideo's zijn in, pre-rolls zijn uit

19/06 11:45 Bussemaker nieuwe juryvoorzitter Librisprijs

19/06 11:45 Natwerk lanceert campagne voor Febo

19/06 11:30 Voice WhatsApp op 90% van de Nederlandse smartphones; WhatsApp Voice Message vrij onbekend

19/06 11:30  Nederland 20 keer op de shortlist op tweede dag

19/06 11:30 Apple krijgt miljoenenboete in Australië wegens gedwongen winkelnering

19/06 11:15 SK Telecom, KT, LG Uplus acquire 5G spectrum for KRW 4 trillion

19/06 11:15 Rotterdam mag in zijn handen knijpen met deze jonge dirigent

19/06 11:15 Rotterdam mag in zijn handen knijpen met deze jonge dirigent

19/06 10:15 Hoe je als merk behoedzaam om moet gaan met je boegbeeld

19/06 10:15 Holland Casino kiest Indie voor herpositionering

19/06 10:15 Modeketen Shoeby wint Folder Vakprijs 2018

19/06 10:15 Blog Jan ‘Ode aan onafhankelijkheid’

19/06 10:15 Black Panther en Stranger Things grootste winnaars MTV Movie & TV Awards 2018

19/06 10:15 NPO Radio 2: Roodbeen en Kijk in de Vegte volgen Ekdom op

19/06 10:15 Roger Waters is bij vlagen adembenemend

19/06 10:15 Roger Waters is bij vlagen adembenemend

19/06 09:45 US Senate says no to lifting ban on ZTE

19/06 09:45 Waters is bij vlagen adembenemend

19/06 09:45 Waters is bij vlagen adembenemend

19/06 09:30 Bekende Nederlanders uit hun comfortzone - check!

19/06 09:15 Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol

19/06 09:15  3FM en Radio Veronica verliezen weer luisteraars

19/06 09:15 Boot had voor Zuid-Afrika een zwak plekje in zijn hart

19/06 09:15 Enzo Knol heeft veel nepvolgers

19/06 09:15 Folder niet ter discussie

19/06 09:15 Telenor appoints CEOs of Thai, Myanmar units, reshuffles executive team

19/06 09:15 'Je kunt het ook escargot noemen, de Franse vertaling van slak'

19/06 09:15 Febo lanceert limited collectie met festivaloutfits

19/06 08:45 Ophef over straatnaam ‘mediaburgemeester’ Boot wegens racisme

19/06 08:45 Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte vervangen Ekdom op Radio 2

19/06 08:45 Luistercijfers april / NPO Radio 2 marktleider

19/06 08:45 Probo zet nieuwe reuzenstappen op eigen festival

19/06 08:15 [Social Business] ‘Flinke groei flexbedrijven Flexmarkt Omzetranglijst 2018’

19/06 08:15 [Review] Think like.. a manager don’t act like one – 75 invalshoeken #boek #beoordeling #WIN

19/06 08:15 De man achter de dans uit Single Ladies is meer dan de ‘twirling hand’

19/06 08:15 De man achter de dans uit Single Ladies is meer dan de ‘twirling hand’

19/06 07:45 ZIGT. Freedom of media – Ons manifest

19/06 07:15 [Social Insights] ‘Salaris nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man’

19/06 07:15 Wegverzakking in de buurt? In Amerika kun je Domino's inschakelen

19/06 06:15 [Social Business] Telco biedt Recycle Deal voor oude smartphones #ClosingtheLoop

19/06 05:45 Straatnaam ‘mediaburgemeester’ Boot ter discussie wegens racisme

19/06 04:15 [Vacature] Medewerker digitale content voor ACSI

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres