Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Ronnie Overgoor in gesprek met Eduard Blacquière (SEA expert)

-ronnie-overgoor-in-gesprek-met-eduard-blacqui%C3%A8re-(sea-expert)01/01 00:15 - Ronnie Overgoor in gesprek met Eduard Blacquière (SEA expert)
Heb jij een Gmail-emailadres? Gebruik je Google Maps? Of maak je gebruik van een van de andere diensten van Google? Dan weet Google veel over je - hoewel die data versleuteld is in verband met privacy - en die gegevens worden ingezet om specifieke advertentiediensten aan te kunnen bieden. SEO en SEA: waar hebben we het over? SEO is Search Engine Optimization. Dat betekent dat je jouw online aanwezigheid volledig optimaliseert voor zoekmachines als Google, maar dat je niets aan Google betaalt. SEA is Search Engine Advertising: dat betekent dat je adverteert in Google: een betaalde dienst.  Eduard aan het woord Ondernemers in alle soorten en maten zijn geïnteresseerd in dit onderwerp. Maar wat kost het en wat levert het op? ‘Google heeft de Adwords Keyword Tool. Daar kun je alle keywords invoeren die jij wilt gebruiken en dan geeft Google gratis terug hoeveel het kost om in de veiling mee te gaan doen en hoeveel mensen daarop zoeken. Zo kun je vrij eenvoudig uitzoeken hoeveel het je gaat kosten. Het rendement is heel gunstig.’  Wat zijn de opbrengsten? ‘Het gaat vooral om sales. Merkbekendheid is niet echt voor SEA. Mensen geven namelijk al aan wat ze willen en zitten al iets verder in de customer journey. Dat is in basis dus een heel goed rendement.’ Hoe adviseer je ondernemers? ‘SEA moet je in-house doen als het business critical is. Als je zo’n groot gedeelte via search binnenhaalt, dan zou ik toch wel graag de touwtjes in handen houden en het zelf willen doen. Maar SEA kun je juist ook heel gemakkelijk outsourcen.’ Waarom moeten ondernemers vooral met Google aan de slag en wanneer moeten ze dat juist niet doen? ‘Als jouw website er op een smartphone niet goed uitziet, is het slim om dat eerst te fixen. Meer dan de helft van de mensen die zoeken, doen dat vanaf een smartphone. Als de conversie op jouw website niet goed is – een aanvraag indienen, afspraak maken, iets afrekenen of een andere actie uitvoeren -, moet je dat eerst makkelijk maken.’ Top 3 do’s | Wat moet ik als ondernemer doen om succesvol te zijn op het gebied van SEA? Selectieve targeting op waardevolle klantsegmenten Eduard: ‘Als je zo’n advertentie inzet, bereik dan voor jouw merk een waardevolle groep. Denk hierbij aan targeting op demografische gegevens zoals leeftijdsbepaling of geslacht. Maar ook tijd en locatiebepaling; bijvoorbeeld advertenties op de smartphone op zaterdagmiddag in een bepaalde straal rondom je winkel.’ Gebruik jouw eigen (klant)data ‘Tot een paar jaar geleden adverteerden merken vooral op basis van zoekwoorden. Nu worden die advertentie steeds meer ingesteld op andere data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van jouw eigen klantgegevens een advertentieset optuigen, Google kan vervolgens ook vergelijkbare doelgroepen voor je vinden. Maar heb je wel data? De meeste website draaien Google Analytics. Daarmee verzamel je voldoende data om te koppelen aan Google Adwords.’  Begrijp je doelgroep en klanten ‘Algemene advertentieteksten of algemene webpagina’s werken niet goed. Omdat je vergeet goed te begrijpen wat je klant echt wil. Hoe kun je daar helpen waar je klanten geholpen bij willen worden? Wat is de job to be done? Dit vind ik belangrijk omdat dat echt een groot verschil kan maken.’ Top 3 don’ts | Wat moet ik als ondernemer absoluut niet doen, wat zijn de mis- verstanden? Eén keer opzetten en niet meer naar omkijken ‘Dit ligt op de hoek bij ondernemers. Het systeem is al een stuk slimmer en je kunt het redelijk goed instellen om het vervolgens volgens jouw regels te laten draaien. Maar dan nog zie je dat, als je er niet meer naar omkijkt, het scheef gaat lopen. Kosten gaan omhoog en rendement omlaag. Als je doelgroep minder gaat reageren gaat de prijs omhoog’ Breed adverteren op generieke keywords ‘Inzetten op algemene zoektermen gaat je serieus geld kosten. Het zoekvolume is heel hoog op die zoekwoorden, daar moet je wel slimme targeting tegenover zetten.’ Vergeten te testen met advertenties en landingspagina’s ‘Mensen zoeken iets en jouw advertentie, sluit daar naadloos op aan. Als ze dan doorklikken naar jouw website, willen ze ook terecht komen op een specifieke pagina waar ze dat direct kunnen vinden. Test daarmee.’ Wil je worden bijgepraat over dit onderwerp? Kijk dan de hele aflevering! ...


 
 

Meer over showbiz-media

15/08 16:45 Bekendmaking Wildcards Gouden Televizier-Ring 2018

15/08 16:45 Bij De Taalstaat over de letters LHBTQIA en het sterretje

15/08 16:30 Denk verliest zaak tegen journalisten

15/08 16:15 OT301 host Amsterdam Alternative Dance Event

15/08 15:45 OT301 host Amsterdam Alternative Dance Event

15/08 15:45 Megadoek Rotterdam voor Hillenaar

15/08 15:45 Persoonlijke teksten die van alles kunnen betekenen

15/08 15:30 Persoonlijke teksten die van alles kunnen betekenen

15/08 15:15 RonReizen, nieuw reismagazine voor de 40-plusser

15/08 15:15 Tencent revenue growth slows in Q2 on weaker mobile games business

15/08 14:45 Ontdek je inner Frida Kahlo in Podium Mozaïek

15/08 14:45 Ontdek je inner Frida Kahlo in Podium Mozaïek

15/08 14:30 Greenchoice neemt groene branchegenoot Qurrent over, merknaam blijft bestaan

15/08 14:15 UEFA Real Madrid-Atlético Madrid live op radio en televisie

15/08 13:45 Plus snijdt weer maatschappelijk thema aan in tv-commercial

15/08 12:45 Nederlanders laten online winkelwagen staan vanwege te hoge verzendkosten

15/08 12:45 Plus maakt een campagne over Syrisch jongetje dat kennismaakt met Nederland

15/08 12:15 Nieuw in de Pools taboe en onvolwassen mankinderen

15/08 11:45 Intiem debuut over getergde weduwnaar in joods Brooklyn

15/08 11:45  taboedoorbrekend in modern Polen

15/08 11:45 iProspect in top 1000 van vrouwvriendelijke organisaties wereldwijd

15/08 11:45 5 kansen voor merken op Instagram TV

15/08 11:45 Lil' Kleine opent 'hysterisch' feestcafé bij Leidseplein

15/08 11:30 The Black Uniek zwart erfgoed

15/08 11:15 Lil' Kleine opent feestcafé op Lange Leidsedwarsstraat

15/08 10:45 Shell sterkste merk met een merkwaarde van 33,5 miljard euro

15/08 10:30 Listige slaaptrucs in tweede kraanhotel van Amsterdam

15/08 10:30 Plaire, Aimer et Courir Vite is geen preutse aidsfilm

15/08 10:30 The Equalizer 2: een film met een opgeheven vingertje

15/08 10:30 Juliet, Naked is aimabel en perfect gecast

15/08 10:30 Assepoester schudt de moraal op in Singapore

15/08 10:30 Viral van de Aflevering The Spike Room gaat viral

15/08 10:30 Sapfabrikant Riedel kiest voor mediabureau Zigt

15/08 10:15 Déjà de Spooksteeg in 1980 en in 2018

15/08 09:45 Bobbi Eden en Wolter Kroes? Dan liever een zomerstop

15/08 09:45 Krantenuitgevers scoren digitaal steeds beter

15/08 09:45 [Vacatures] MediaCom zoekt een stagiair Social Advertising

15/08 09:30 Hoe Hollywood (te) lang films over aids links liet liggen

15/08 09:15 Ben je (digital) marketeer? Zo maak je het verschil en blijf je jezelf ontwikkelen

15/08 09:15 [Vacatures] MediaCom zoekt een AV Buyer

15/08 09:15 Moet de overheid via papier informeren?

15/08 09:15 Verizon to offer YouTube TV, Apple TV with 5G fixed-wireless offer

15/08 09:15 Samsung unveils Exynos 5G modem, ready to ship by end-2018

15/08 08:45 The Godfather-actrice Morgana King (87) overleden

15/08 08:45 Ontwerpwedstrijd voor cover Lucas & Steve

15/08 08:45 Sprint partners LG for first 5G smartphone

15/08 08:30 Topman Sanoma Nederland per direct weg

15/08 08:15 Marc Duijndam verlaat Sanoma per direct

15/08 08:15 Hof stelt datum beroep Ja/Ja-sticker vast

15/08 07:45 Marc Duijndam weg als CEO bij Sanoma Netherlands

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres