Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Ronnie Overgoor in gesprek met Eduard Blacquière (SEA expert)

-ronnie-overgoor-in-gesprek-met-eduard-blacqui%C3%A8re-(sea-expert)01/01 00:15 - Ronnie Overgoor in gesprek met Eduard Blacquière (SEA expert)
Heb jij een Gmail-emailadres? Gebruik je Google Maps? Of maak je gebruik van een van de andere diensten van Google? Dan weet Google veel over je - hoewel die data versleuteld is in verband met privacy - en die gegevens worden ingezet om specifieke advertentiediensten aan te kunnen bieden. SEO en SEA: waar hebben we het over? SEO is Search Engine Optimization. Dat betekent dat je jouw online aanwezigheid volledig optimaliseert voor zoekmachines als Google, maar dat je niets aan Google betaalt. SEA is Search Engine Advertising: dat betekent dat je adverteert in Google: een betaalde dienst.  Eduard aan het woord Ondernemers in alle soorten en maten zijn geïnteresseerd in dit onderwerp. Maar wat kost het en wat levert het op? ‘Google heeft de Adwords Keyword Tool. Daar kun je alle keywords invoeren die jij wilt gebruiken en dan geeft Google gratis terug hoeveel het kost om in de veiling mee te gaan doen en hoeveel mensen daarop zoeken. Zo kun je vrij eenvoudig uitzoeken hoeveel het je gaat kosten. Het rendement is heel gunstig.’  Wat zijn de opbrengsten? ‘Het gaat vooral om sales. Merkbekendheid is niet echt voor SEA. Mensen geven namelijk al aan wat ze willen en zitten al iets verder in de customer journey. Dat is in basis dus een heel goed rendement.’ Hoe adviseer je ondernemers? ‘SEA moet je in-house doen als het business critical is. Als je zo’n groot gedeelte via search binnenhaalt, dan zou ik toch wel graag de touwtjes in handen houden en het zelf willen doen. Maar SEA kun je juist ook heel gemakkelijk outsourcen.’ Waarom moeten ondernemers vooral met Google aan de slag en wanneer moeten ze dat juist niet doen? ‘Als jouw website er op een smartphone niet goed uitziet, is het slim om dat eerst te fixen. Meer dan de helft van de mensen die zoeken, doen dat vanaf een smartphone. Als de conversie op jouw website niet goed is – een aanvraag indienen, afspraak maken, iets afrekenen of een andere actie uitvoeren -, moet je dat eerst makkelijk maken.’ Top 3 do’s | Wat moet ik als ondernemer doen om succesvol te zijn op het gebied van SEA? Selectieve targeting op waardevolle klantsegmenten Eduard: ‘Als je zo’n advertentie inzet, bereik dan voor jouw merk een waardevolle groep. Denk hierbij aan targeting op demografische gegevens zoals leeftijdsbepaling of geslacht. Maar ook tijd en locatiebepaling; bijvoorbeeld advertenties op de smartphone op zaterdagmiddag in een bepaalde straal rondom je winkel.’ Gebruik jouw eigen (klant)data ‘Tot een paar jaar geleden adverteerden merken vooral op basis van zoekwoorden. Nu worden die advertentie steeds meer ingesteld op andere data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van jouw eigen klantgegevens een advertentieset optuigen, Google kan vervolgens ook vergelijkbare doelgroepen voor je vinden. Maar heb je wel data? De meeste website draaien Google Analytics. Daarmee verzamel je voldoende data om te koppelen aan Google Adwords.’  Begrijp je doelgroep en klanten ‘Algemene advertentieteksten of algemene webpagina’s werken niet goed. Omdat je vergeet goed te begrijpen wat je klant echt wil. Hoe kun je daar helpen waar je klanten geholpen bij willen worden? Wat is de job to be done? Dit vind ik belangrijk omdat dat echt een groot verschil kan maken.’ Top 3 don’ts | Wat moet ik als ondernemer absoluut niet doen, wat zijn de mis- verstanden? Eén keer opzetten en niet meer naar omkijken ‘Dit ligt op de hoek bij ondernemers. Het systeem is al een stuk slimmer en je kunt het redelijk goed instellen om het vervolgens volgens jouw regels te laten draaien. Maar dan nog zie je dat, als je er niet meer naar omkijkt, het scheef gaat lopen. Kosten gaan omhoog en rendement omlaag. Als je doelgroep minder gaat reageren gaat de prijs omhoog’ Breed adverteren op generieke keywords ‘Inzetten op algemene zoektermen gaat je serieus geld kosten. Het zoekvolume is heel hoog op die zoekwoorden, daar moet je wel slimme targeting tegenover zetten.’ Vergeten te testen met advertenties en landingspagina’s ‘Mensen zoeken iets en jouw advertentie, sluit daar naadloos op aan. Als ze dan doorklikken naar jouw website, willen ze ook terecht komen op een specifieke pagina waar ze dat direct kunnen vinden. Test daarmee.’ Wil je worden bijgepraat over dit onderwerp? Kijk dan de hele aflevering! ...


 
 

Meer over showbiz-media

25/04 13:45 Restaurant Nomads

25/04 12:45  Infinity War is niet voor de terloopse toeschouwer

25/04 12:45 Juwelenwebwinkel Brandfield plust met 15 procent door openen fysieke winkels

25/04 12:45  Infinity War is niet voor de terloopse toeschouwer

25/04 12:15 Comedy Central Extra en Comedy Central Family worden samengevoegd

25/04 12:15 TunFun hier kun je nog wel terecht met je kinderen

25/04 12:15 Expo in de Melkweg als protest tegen drie 'Heel goor'

25/04 11:45 Expo in de Melkweg als protest tegen drie 'Heel goor'

25/04 11:45 Matt Simons treedt op in de Melkweg

25/04 11:45 Deze speelplaatsen zijn nog wel open

25/04 11:15 Vaak te veel focus op tech bij customer experience

25/04 11:15 Vijf Nederlandse startups in Red Herring Top 100

25/04 11:15 Domino’s pizza springt op de vegan-trein

25/04 11:15 TV 538 is zender van de maand in mei bij aanbieder Ziggo

25/04 11:15 DewaFlex vertegenwoordigt Codimag voor Benelux-markt

25/04 11:15 Globacom signs deal with Huawei to deploy Glo2 fibre cable in southern Nigeria

25/04 11:15 Dat wil Wendy helemaal niet

25/04 10:45 Eten is bijzaak in het ongenietbare Superstar Chef

25/04 10:45 Wie jarig is gratis personal branding gesprek bij SchaalX

25/04 10:45 Omrop Fryslân ook komende vijf jaar regionale omroep Friesland

25/04 10:45 Alles draait om Nieuw-West bij New Metropolis

25/04 10:30 Regel nummer 1 voor Studio onmogelijk bestaat niet

25/04 10:15 Regel nummer 1 voor Studio onmogelijk bestaat niet

25/04 09:45 Waternet opnieuw in zee met Dept voor komende vier jaar

25/04 09:15 Kuyf, Heemskerk en Luijendijk in live entertainment marketingbedrijf Dewynters

25/04 09:15 Empack/Packaging drukken lijkt bijzaak

25/04 09:15 Irish govt reaches deal for Apple to pay EUR 13 bln in taxes into escrow fund

25/04 09:15 Altaba fined USD 35 mln by SEC for late Yahoo data breach disclosure

25/04 09:15 Indian mobile operators agree to merge tower operators Bharti Infratel, Indus Towers

25/04 08:45 America Movil revenue, EBITDA fall on forex effects, underlying results higher

25/04 08:15 [Social Insights] ‘Ziekenhuizen zetten SMS in tegen no-shows en besparen wellicht 300 miljoen’

25/04 07:45 Erik de Zwart lanceert videoplatform 24Trains.tv

25/04 07:15 [Social Insights] ‘Europese producenten vertrouwen op digitale transformatie’

25/04 07:15 Nationaal Ouderenfonds stuurt 65-plussers naar het WK

25/04 07:15 Youtube haalt 8 miljoen video’s offline

25/04 06:45 Comedy Central Extra en Comedy Central Family worden samengevoegd

25/04 06:15 [Vacature] Weekendredacteur online (sport)nieuws te ’s-Gravenzande

25/04 06:15 Brussel opent de aanval op 'Niets doen is geen optie'

25/04 03:15 Brussel stelt dat 'niets doen geen optie is' en opent de aanval op nepnieuws

25/04 01:15 [Social Insights] Kwart organisaties last van datadiefstal publieke cloud #onderzoek

25/04 00:15 In het vierluik Onbehagen neemt NRC-columnist Bas Heijne zijn gevoelens van onvrede als uitgangspunt

25/04 00:15 In het vierluik Onbehagen neemt NRC-columnist Bas Heijne zijn gevoelens van onvrede als uitgangspunt

24/04 23:30 Bespaar geld met autoverzekeringen vergelijken

24/04 23:15 United zoekt een editor

24/04 22:15 Arjen ‘Niemand weet meer waar 3FM voor staat’

24/04 22:15 Frans van Dusschoten (Studio Sport) overleden

24/04 21:45 Warenhuis V en D alweer twee jaar dicht

24/04 21:15 [Social Insights] ‘De zorg in 2030 grotendeels digitaal!’

24/04 20:45 Volkskrant Nieuwe app koppelt kankerpatiënten aan lopend onderzoek | Waarom gaat het zo slecht met 3FM?

24/04 19:15 Radio 10: Hoogste luistercijfers periode februari-maart sinds 2001

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres