Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Wat is een goede advertentie? Bart Massa (Business Manager bij Validators) deelt 7 neuromarketing-regels

wat-is-een-goede-advertentie?-bart-massa-(business-manager-bij-validators)-deelt-7-neuromarketing-regels08/11 08:15 - Wat is een goede advertentie? Bart Massa (Business Manager bij Validators) deelt 7 neuromarketing-regels
Bart neemt ons mee in de wereld van neuromarketing. Wat werkt wel en wat werkt niet voor goede advertising? We hebben zijn stijlregels op een rijtje gezet.  Een commercial, buitenreclame of een printuiting. Iedere vorm van communicatie van een adverteerder naar de consument heeft een bepaalde, onbewuste beïnvloeding. Validators, een marktonderzoekbureau opgericht in 2009, doet onderzoek met het doel om reclame, communicatie en media beter te maken. Zij innoveren met state-of-the-art technologie en ontwikkelen of herontwikkelen nieuwe methodes om elke onderzoeksvraag te kunnen beantwoorden. Eye-tracking: wat is dat? Eyetracking is een techniek die het kijkgedrag van de respondenten meet door 50 keer per seconde te registreren waar de respondent naar kijkt. Met deze techniek meten we exact wat de aandacht trekt en wat het kijkpatroon is. De techniek maakt het kijkpatroon op een website, buitenreclame situatie, krant, etc. inzichtelijk. Op een eyetracking heatmap is het mogelijk om het kijkgedrag van de ontvanger in kaart te brengen. Tijdens dit soort analyses worden fixatiepunten van de ontvanger in beeld gebracht. Bart: ‘In veel gevallen is in reclame de visuele opmaak bepalend voor het kijkgedrag van de ontvanger.’ Zeven stijlregels #1 LESS IS MORE Bart: ‘Dit is onze eerste les. We helpen onze klanten vaak om effectievere uitingen te ontwikkelen. ‘Less is more’ komt eigenlijk altijd terug. We zien heel vaak dat bedrijven en ondernemers vaak de neiging hebben om heel veel te willen communiceren in één uiting.’ #2 KIES ÉÉN BOODSCHAP ‘Als je als ondernemer heel veel wilt vertellen in één advertentie, loop je kans dat je de aandacht van de consument verliest. Bart adviseert om eenduidig en helder te adverteren. ‘De consument heeft maar heel even aandacht voor een advertentie. Gebruik niet te veel tekst of te veel verschillende elementen om jouw boodschap over te brengen.’ #3 MAAK INDRUK IN 1 OF 2 SECONDEN ‘Waar wij altijd vanuit gaan, is dat mensen maar heel kort aandacht hebben voor advertenties. Zij zijn niet op zoek naar advertenties, wij adverteren om de consument te bereiken. Dat moet heel goed in het hoofd van een marketeer zitten. Zorg ervoor dat je binnen een of twee seconden communiceert wat je wilt communiceren: logo, boodschap en eventueel een call to action.’ #4 MENSEN ALS MAGNEET ‘Mensen vallen op. Door een persoon af te beelden in een uiting, trekt de advertentie meer aandacht. Als je een afbeelding van een persoon gebruikt die recht in de lens kijkt, is de ontvanger sneller geneigd om de advertentie langer te bestuderen. () Echter mensen volgen de ogen van de ander. Als ogen gericht zijn op de belangrijke boodschap zijn we geneigd deze ook te lezen maar men de advertentie uitkijkt zijn wij geneigd dit ook te doen #5 CONTRAST EN LEESBAARHEID ZIJN BELANGRIJK ‘We hebben altijd de neiging om een boodschap mooi te verpakken. Een sierlijk lettertype en mooie kleurtjes. Het is veel handiger om voor een leesbare tekst en goed contrast te kiezen. We zijn snel geneigd om kapitalen te gebruiken. Op zich vallen kapitalen sneller op, maar het is veel lastiger om deze letters goed te lezen. Dan moet ons brein dus even schakelen.’ #6 RUIMTE VOOR CREATIVITEIT ‘Wat wij als onderzoeksbureau vaak te horen krijgen, is ‘er moet wel ruimte blijven voor creativiteit’. Dat moedigen wij ook aan. Want het gaat niet alleen om effect, maar ook om creativiteit. Wij staan op een middenweg en noemen dat ‘creatieve effectiviteit’. Waarbij jij heel simpel de regels toepast van een effectieve campagne, maar waar je wel de doelgroep emotioneel kunt raken. Een lach op het gezicht kunt brengen.’ #7 NEEM AFSTAND ‘Het is niet altijd nodig om onderzoek te doen. Neem afstand en kijk met een paar collega’s heel kritisch naar een advertentie. Tips en tricks zoals ik hier heb gedeeld, kunnen door iedereen worden toegepast.’ ...


 
 

Meer over showbiz-media

25/04 23:45 Facebook profit jumps 63% in Q1, grows to 2.2 bln monthly users

25/04 23:45 Qualcomm quarterly results fall, sees flat revenues, lower profit ahead

25/04 23:15 Superstar Chef kan nog wel een zuurtje gebruiken

25/04 23:15 Crisis? Welke crisis? Facebook heeft financieel geen last van schandalen

25/04 22:45 Privacyschandaal schaadt Facebook niet

25/04 22:45 Superstar Chef kan nog wel een zuurtje gebruiken

25/04 20:45 Volkskrant Ex-terrorismeverdachte ik werd gemarteld in de VS | Volg live het dividenddebat

25/04 20:15 Jubilerende L'Homo is een tikkie dubbelhartig over het belang van het uiterlijk

25/04 19:45 Alfred maakt campagne voor Liga

25/04 19:15 VPRO 3voor12 viert 20-jarig bestaan

25/04 19:15 Eredivisie Media & Marketing en Beeld en Geluid breiden samenwerking uit

25/04 18:45 Rens Muller eindredacteur Runner’s World

25/04 18:45 Publicis One verhuist naar Geesinkweg in Amsterdam

25/04 18:45 De tv-selectie van donderdag 26 april

25/04 18:45 De tv-selectie van donderdag 26 april

25/04 18:15 Avicii documentaire op RTL7

25/04 18:15 Veel feesten op Koningsdag uitverkocht

25/04 17:45  Onderzoek impact concurrentie bij Apple-overname Shazam

25/04 17:45 Extra concert Chef'Special in AFAS Live

25/04 17:15 [Opvallend] Bespaar geld met autoverzekeringen vergelijken

25/04 17:15 Alfred maakt campagne voor SNS

25/04 16:45 Nuon reageert op boze klanten vanwege opdringerige deurverkopers

25/04 16:30 Amsterdams animatieteam wint wél Webby award

25/04 16:15 Eredivisie Media & Marketing en Beeld en Geluid breiden samenwerking uit

25/04 15:45 Nederland wint 22 van de ruim 400 Webby Awards

25/04 15:45 Hoe leer je jongeren kritisch beelden te lezen? Vier inspirerende voorbeelden

25/04 15:45 Twitter Q1 profit beats expectations, revenues grow 21%

25/04 15:30 Nederland wint 22 van de ruim vierhonderd Webby Awards

25/04 15:15 Nieuw in de 's lands beste filmactrice en oenige buurmannen

25/04 14:45 Omzagen die boom en ja a je to!

25/04 14:30 Omzagen die boom en ja a je to!

25/04 14:30 'Kemna bekritiseren is een soort volkssport geworden'

25/04 14:30 Gestolen tas vol bankbiljetten en een bont gezelschap

25/04 14:30 Maud is niet alleen leuk, maar Lodeizen laat je door haar gedrag heenkijken

25/04 14:15 Comcast makes GBP 22 billion formal bid for Sky

25/04 13:45 Werkervaring? It’s the potential, stupid!

25/04 13:45 AVROTROS maakt nominaties dronefestival bekend

25/04 13:45 Failliet Vlaar Enveloppen werkt aan doorstart

25/04 13:45 Restaurant Nomads

25/04 12:45  Infinity War is niet voor de terloopse toeschouwer

25/04 12:45 Juwelenwebwinkel Brandfield plust met 15 procent door openen fysieke winkels

25/04 12:45  Infinity War is niet voor de terloopse toeschouwer

25/04 12:15 Comedy Central Extra en Comedy Central Family worden samengevoegd

25/04 12:15 TunFun hier kun je nog wel terecht met je kinderen

25/04 12:15 Expo in de Melkweg als protest tegen drie 'Heel goor'

25/04 11:45 Expo in de Melkweg als protest tegen drie 'Heel goor'

25/04 11:45 Matt Simons treedt op in de Melkweg

25/04 11:45 Deze speelplaatsen zijn nog wel open

25/04 11:15 Vaak te veel focus op tech bij customer experience

25/04 11:15 Vijf Nederlandse startups in Red Herring Top 100

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres