Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Camiel Janssen over het grootste ICT-partnerkanaal van NL

10/12 13:30 - Camiel Janssen over het grootste ICT-partnerkanaal van NL
Met het KPN Partner Network kunnen alle ondernemers in Nederland hun klanten betrouwbaar, flexibel en veilig ontzorgen. Volgens de kersverse directeur van dit nieuwe netwerk Camiel Janssen heeft KPN, dankzij de integratie van vier bedrijfsonderdelen, dé propositie voor ICT-dienstverleners met een hedendaagse missie: business partners en MKB-klanten onder alle omstandigheden 'in business' houden. Camiel Janssen (41) is sinds september dit jaar directeur van het nieuwe KPN Partner Network. Janssen, die reeds tien jaar in verschillende functies bij KPN werkte en onder meer directeur was van dochteronderneming Call2 en commercieel directeur van Telfort, heeft ambitieuze plannen. “Ik wil het grootste ICT-partnerkanaal van Nederland nóg ondernemender maken. Een business partner wil zakendoen met KPN als we voldoen aan drie voorwaarden. We moeten met onderscheidende proposities komen, zorgen dat we makkelijk kunnen samenwerken en een gezonde wederkerigheid in onze relatie hebben. KPN zal daarom nog succesvoller zijn als we ondernemers de ruimte geven om op hun eigen manier waarde te creëren.” KPN Partner Network Volgens Janssen gaat het om één ding: een partner wil dat zijn klant altijd 'in business' is. “Dat is de grootste behoefte in het MKB: altijd bereikbaar zijn, op elke plek kunnen werken en dat op een veilige manier. KPN stelt partners daartoe in staat door alle partnerrelaties en kanaalactiviteiten van zowel KPN als de dochterondernemingen Telfort Zakelijk, Yes Telecom en RoutIT voortaan onder te brengen in één organisatie: het KPN Partner Network. Daarmee komen we met brede proposities voor de zakelijke markt, met daarin zowel vaste als mobiele telecomdiensten, maar ook IT-diensten met de daarbij horende security services als firewalls en VPN’s. Het totaalaanbod van ons nieuwe Partner Network stelt ondernemers in staat om altijd in business te zijn, zodat zij zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: hun eigen onderneming.” Waar in het verleden de toegevoegde waarde lag in het adviseren op single portfolio, verschuift dat in rap tempo naar integratie en adoptie. Janssen: “KPN levert steeds meer gestandaardiseerde bouwblokken en de snelst groeiende KPN-partners zijn partners die deze bouwblokken naadloos weten te integreren bij hun klanten. Bij diezelfde klanten zien we een significante stijging in de behoefte om in de totale werkplek ontzorgd te worden, vergelijkbaar met wat we in de consumentenmarkt al langer zien gebeuren. Ook in de zakelijke markt heeft deze beweging definitief doorgezet. Het is eigenlijk ook heel logisch. Wie wil thuis nog verschillende leveranciers voor televisie, telefoon en internet? Zakelijk zien we dit nu ook gebeuren, kijk maar naar het succes van KPN EEN. Het gaat niet meer om producten, maar om de invulling van een puur functionele behoefte.” In het Partner Network, dat op 1 april dit jaar werd gelanceerd, combineert KPN de kracht van vier bedrijfsonderdelen. “Vooral voor Yes- en Telfort-partners zit daar een groot potentieel”, vindt Janssen. “Die krijgen in één keer ook toegang tot de beste IT- én securitydiensten; producten waarmee ze écht kunnen groeien. Het zijn mooie innovaties, waarmee de functionele behoefte van een MKB-klant verder wordt ingevuld. Snelheid is in Nederland bijna geen probleem meer, maar gebruik kunnen maken van bedrijfskritische applicaties en processen soms nog wel.” Cybercrime Binnen deze nieuwe propositieontwikkeling krijgt ook security de nodige aandacht. Dat is geen overbodigheid, zoals onlangs nog bleek uit een publicatie van de NOS (Vaker gijzelsoftware, 'betalen is goedkoper dan bedrijf stil laten liggen', 28 oktober 2019). In dit artikel signaleren beveiligingsonderzoekers, verzekeraars en brancheorganisatie MKB-Nederland dat het midden- en kleinbedrijf in Nederland steeds vaker wordt geraakt door cybercriminaliteit. Janssen: “Problemen met gijzelingssoftware, ook wel ransomware genoemd, zijn aan de orde van de dag. Gevolg: pr-schade en problemen met de AVG. Klanten lopen natuurlijk niet te koop met het feit dat ze losgeld hebben betaald, nog afgezien van de financiële schade. De onderzoekers kwamen bedragen tegen tot wel 5,4 miljoen euro. Dit is de nieuwe werkelijkheid, die wij als KPN willen veranderen.” KPN introduceert daarom Extra Veilig Internet. “Binnen KPN EEN Extra Veilig Internet filteren wij ransomware, phishing software en onveilige websites uit het netwerk van onze klanten”, legt Janssen uit. “Is er onverhoopt toch een storing, dan bieden wij de klant een SLA dat hij binnen acht uur weer in de lucht is. Zo vullen we de functionele behoefte van de MKB-klant in en maken we onze belofte waar dat we hem altijd 'in business' houden. Tegelijk bieden we onze partners een prachtige propositie, waarmee ze écht onderscheidend zijn.” Online werkplekbeheer Dezelfde beweging is zichtbaar als het gaat om online werkplekbeheer met Office 365 en überhaupt een meer integrale manier van werken. “Met onze Werkplekmanager zetten klanten de settings voor een werkplek heel eenvoudig neer”, vertelt Janssen trots. “Je ziet: samen met de kracht van Microsoft en onze digitalisering creëren we waarde voor de klant, en daarmee automatisch ook voor onze partners. Om onze partners te helpen hun klanten altijd in business te laten zijn, hebben we state-of-the-art trainingen op onze KPN Partner Network University. Verder leveren we 24/7 support aan partners op Office 365. Ons geloof is dat deze proposities en onze support ervoor zorgen dat we na de markt van hosted voice ook in deze markt het meest succesvol zullen zijn.” De stap naar integratie en adoptie zette KPN volgens Janssen al enige tijd geleden. De volgende stap is de klant voorbereiden op nieuwe oplossingen, die zijn behoeftes nog verder invullen. “Dan praten we vooral over 5G”, licht Janssen toe. “Hoe het verdienmodel van 5G eruit gaat zien, weten we eigenlijk nog niet. Maar dat zo'n model er met een low latency netwerk als 5G gaat komen, is een 'no-brainer'. In speciale 5G-fieldlabs testen we al enige tijd welke 5G-oplossingen ook voor het MKB in de toekomst toepasbaar zullen zijn.” Digitalisering Janssen wil het allemaal simpeler maken voor partners. “De tijd van een 'product push' is voorbij; partners nemen geen genoegen meer met 'verplichte' producten die leveranciers voor ze klaar hebben staan. Ze willen ondernemend zijn met de innovatieve producten die ze zelf uitkiezen. KPN beweegt zich steeds meer richting een model als 'functionality-as-a-service'. Het gaat uitsluitend om de behoeftes van een klant. De klant moet goed geholpen worden, daar gaat het om. Ons nieuwe platform is nog altijd KPN, maar ook een beetje Microsoft en Apple. Eigenlijk zijn we een grote MSP geworden.” Volgens Janssen willen KPN-partners erop kunnen vertrouwen dat ze geholpen worden naar een nieuwe wereld, zodat ze competitief blijven in hun branche. “Maar zeker in het MKB-segment hoeft dat helemaal niet 'fuzzy' te zijn. Werk je met Microsoft Teams, dan is dat al digitalisering. Dat geldt ook voor de integratie van bijvoorbeeld OneNote met het Microsoft Planner Portfolio. Met dit portfolio geven we partners de bouwblokken om invulling te geven aan de digitalisering bij hun klant. Door steeds meer te investeren in tooling voor zowel de klant als de partner, maken we het makkelijker om met KPN zaken te doen.” Waar het uiteindelijk om gaat volgens Janssen: wat doet een partner met de producten en diensten van KPN? “Onze partners snappen dat een eindklant totaal ontzorgd wil worden. De partners die het hardst groeien, zorgen ervoor dat hun klant in business blijft en daarmee hun bedrijf. Het KPN Partner Network is er voor iedere partner in Nederland, groot of klein. Wil je als ondernemer verder in de ICT? Dan nodig ik je uit om samen met ons deze reis te maken.” Auteurs: HP van Tilburg en Witold Kepinski...


 
 

Meer over computer ICT

26/01 12:30 HP wijst overname tactiek Xerox af

26/01 12:30 Gebruikte smartphones winnen aan populariteit

26/01 09:30 Sonos staakt technische ondersteuning voor oudste systemen in mei

26/01 08:30 Duitse overheid betaalt 800.000 euro voor langere Windows 7-support

25/01 12:30 Citrix ziet winst stijgen

25/01 09:30  69% van het routinematige werk van managers is in 2024 geautomatiseerd

25/01 08:30 Een op de drie Nederlandse bedrijven wil dit jaar meer robots inzetten

25/01 00:45 Camarate ICT en ICT Partners bundelen hun krachten

25/01 00:30 Consortium bekijkt hoe IoT voedselverspilling kan tegengaan

24/01 23:45 Pablo Cesar ontvangt Nederlandse Prijs voor ICT-Onderzoek 2020

24/01 23:30 ASML boekt meer omzet met stabiele winst

24/01 23:30 FireEye neemt Cloudvisory over

24/01 23:30 Econocom boekt stabiele omzet met meer winst

24/01 22:30  SLTN blijft groeien in 2020

24/01 17:45 Tech Data toont business kansen in gezondheidszorg markt

24/01 16:45 Citrix brengt updates uit voor Citrix ADC en Gateway

24/01 15:45 Apple verwijt EU innovatie in de weg te staan

24/01 15:45 Apple verwijt EU innovatie in de weg te staan

24/01 15:15 Pablo Cesar wint Nederlandse prijs voor ICT-onderzoek

24/01 15:15 Pablo Cesar wint Nederlandse prijs voor ICT-onderzoek

24/01 13:30 Demonstranten tegen uitlevering Huawei's Meng Wanzhou claimen betaald te zijn

24/01 13:30 HP kondigt nieuwe Chromebooks en Probooks aan

24/01 12:45 Europese webwinkels zetten bijna 20 procent meer om in Nederland

24/01 12:45 Apple uit kritiek op EU-plan voor universele oplader

24/01 12:30  commissie Borstlap toont lef en leiderschap

24/01 12:15 Europees bedrijfsleven smeedt plan van aanpak voor concurrent China

24/01 12:15 Winand Voor verveling zal dit jaar geen plek zijn in Europa

24/01 12:15 Implementatiewet registratie uiteindelijk belanghebbenden van vennootschappen, brief aan de VC voor Financiën van de Eerste Kamer

24/01 11:45 MWC Holland Pavilion kick off bij Ministerie van Economische Zaken

24/01 11:45 De goede en slechte ideeën van Borstlap volgens ondernemers

24/01 11:45 Zorgen over ‘door eHerkenning gecreëerde problemen’ nemen toe

24/01 11:45 Zorgen over ‘door eHerkenning gecreëerde problemen’ nemen toe

24/01 10:45 VN-functionarissen mijden WhatsApp al maanden

24/01 10:45 Universiteit Maastricht betaalde losgeld na ransomware-uitbraak

24/01 10:45 Europees bedrijfsleven smeedt plan van aanpak voor systeemrivaal China

24/01 10:45 Rotterdamse Haven krijgt eigen ´cyberkorps´ om hackers te weren

24/01 10:45 Rotterdamse Haven krijgt eigen ´cyberkorps´ om hackers te weren

24/01 09:45 Citrix geeft nieuwe patches voor twee ADC- en Gateway-versies vrij

24/01 09:45 Citrix geeft nieuwe patches voor twee ADC- en Gateway-versies vrij

24/01 09:30 T-Systems opent Europese Open Telekom Cloud locatie in Amsterdam

24/01 09:15 'Ook managerswerk erg gevoelig voor robotisering en AI'

24/01 09:15 Sonos sleutelt aan besturingssysteem na commotie

24/01 09:15 'Maastricht University betaalde honderdduizenden euro's losgeld'

24/01 09:15 'Ook managerswerk erg gevoelig voor robotisering en AI'

24/01 09:15 Sonos sleutelt aan besturingssysteem na commotie

24/01 09:15 'Maastricht University betaalde honderdduizenden euro's losgeld'

24/01 08:30 Amsterdam is wereldwijd een digitale koploper

24/01 08:30 Nieuwe versie van Muhstik-botnet richt zich op Tomato-routers

24/01 08:15 'Ook managerswerk erg gevoelig voor robotisering en AI

24/01 08:15 Groei datacentra stuwt winst Intel op

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres