Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Tim van der Meer (Marktlink): ‘De uiteindelijke koper is niet altijd de hoogste bieder’

tim-van-der-meer-(marktlink):-%E2%80%98de-uiteindelijke-koper-is-niet-altijd-de-hoogste-bieder%E2%80%9901/06 00:15 - Tim van der Meer (Marktlink): ‘De uiteindelijke koper is niet altijd de hoogste bieder’
Voor de serie ‘Is er leven na de zaak?’ spreken we met en over ondernemers die hun bedrijf hebben verkocht. Over alle ups en downs en zaken die ze de volgende keer anders zouden doen. In deze aflevering gaan we in gesprek met Tim van der Meer (partner Marktlink). Dagelijks adviseert hij ondernemers over de verkoop van hun bedrijf. Wat is zijn belangrijkste advies? Van koffie tot champagne Marktlink zit iedere dag aan tafel met ondernemers van formaat. Hoe ziet zo’n gesprek eruit? ‘Er komen bij ons ondernemers binnen met duidelijke vragen. Ze zijn klaar voor de verkoop van hun bedrijf. We analyseren de onderneming, stellen een informatiememorandum op en brengen de markt in kaart met potentiële kopers. Daarna gaan we de markt op om de onderhandelingen met potentiele kopers te starten. Van kennismaking tot notaris - van koffie tot champagne – is een traject van zes tot acht maanden. Wij werken meestal met een success fee afhankelijk van de uiteindelijke dealwaarde. Daarnaast rekenen we, gedurende het traject, een retainer fee om commitment te krijgen’, aldus Van der Meer. Verkoper Als je dag in dag uit gesprekken voert over de verkoop van bedrijven, leer je de verkopende partijen te onderscheiden. ‘Er zijn drie type verkopers. Allereerst, familieovernames zonder opvolger. De tweede groep bestaat uit verkopers die de onderneming verkopen vanwege hun leeftijd. De derde en grootste groep bestaat uit verkopende ondernemers in de leeftijd 45 tot 50 jaar oud die twintig jaar actief zijn geweest bij een bedrijf. Ze willen hun zaak verkopen en nog één keer gasgeven. Er wordt vaak gekozen voor een pre-exit, waarbij een deel van hun bedrijf verkocht wordt aan investeerders. We werken samen met de ondernemer naar een definitieve overname.’ Gut feeling versus geld De hoogte van het bod is natuurlijk belangrijk, maar toch blijkt de uiteindelijke koper vaak niet de hoogste bieder te zijn. Hoe zit dit? ‘De keuze van de verkoper hangt af van vertrouwen en zijn of haar beeld over hoe het bedrijf er bij een potentiële koper in de nabije toekomst uitziet. Er zijn veel ondernemers die hun geld op een spaarrekening zetten en niets met hun vermogen doen. Andere ondernemers gaan daarentegen net zo ondernemend met hun geld om als met hun bedrijf. Het durven spreiden, geduldig omgaan met de aanwas van het vermogen en passief beleggen vinden sommige ondernemers lastig. We zien vaak dat men met een deel van het vermogen tóch weer gaat ondernemen. Hoewel de droom om te stoppen er was - om te genieten van het leven - komen veel ondernemers erachter dat ze juist gelukkig worden van ondernemen. Ondernemer ben en blijf je’, aldus van der Meer. Nieuwsgierig geworden wat er komt kijken bij een verkooptraject? Kijk de hele aflevering! Dit interview, uit de serie ‘Leven na de zaak’, werd je aangeboden door ABN AMRO MeesPierson in samenwerking met 7DTV....


 
 

Meer over showbiz-media

17/07 00:45 Radioreclame boekt opnieuw omzetgroei

16/07 22:45 KPN kiest na heroriëntatie voor Achtung! mcgarrybowen

16/07 21:45 Beelden van aanslagpleger CS gewist door blunder

16/07 21:15 Erik Dijkstra zoekt de (trieste) verhalen achter de Latijns-Amerikaanse caudillo’s

16/07 21:15 Commissie onderzoekt problemen rond afvalenergiebedrijf AEB

16/07 20:45 Onenigheid rondom de fooienpot, de vrouwen krijgen minder

16/07 20:45 EA Vierdaagse 19

16/07 20:45 De fietsenstelende romantiek uit vervlogen tijden

16/07 20:45  nog geen uitspraak over Krimgoud

16/07 20:45 ‘Nigerianen zijn gedreven, vindingrijk, creatief, ondernemend, ondanks alle ellende’

16/07 20:45 Camera's op Sumatraplantsoen vanwege overlast en intimidatie

16/07 20:30 Carice van Houten sleept Emmy-nominatie binnen

16/07 20:15 Hoe Radio Tour de France niet meer weg te denken is (video)

16/07 19:45 Politie toont verouderingsfoto’s Taghi en Razzouki

16/07 18:45  Netto omzet radioreclame stijgt 6% in tweede kwartaal 2019

16/07 18:45 Maastricht en Rotterdam in eindrace voor Eurovisie Songfestival 2020

16/07 17:15 Vervolg Mono- ‘Laat je telefoon lekker zitten’

16/07 17:15 Vita wil inclusiefste merk van Noorwegen worden, en brengt ode aan menselijke imperfecties

16/07 17:15 "Beleggen nu toegankelijk voor iedereen" | Michiel Stokman (Co-founder RevenYOU) | 7DTV

16/07 17:15 ‘Ik merk niets van de voordelen van de N/Z-lijn’

16/07 16:45 ARM introduces flexible licensing model to expand customer base

16/07 16:45 Nieuwe generatie zorgde met ongepolijste dans voor de verrassingen tijdens wat tamme editie van Julidans

16/07 15:45 Rubriek Kasper van Kooten geschrapt uit de Avondetappe

16/07 15:45 Save the Screen the Freelancer

16/07 15:45 Lebara wil meer dan een ‘migrantenmerk’ zijn en stort zich op millennials

16/07 15:15 Jumbo- ‘Klanten verrassen met foodbeleving werpt vruchten af’

16/07 15:15 EOH says probe reveals unethical practices and suspicious transactions worth ZAR 1.2 billion

16/07 14:45 De Persgroep met Snakeware in 1-op-1 marketing

16/07 14:15  'Leegstand in de winkelstraat neemt weer toe'

16/07 14:15 Gerard Schuiteman (RPO): ‘Het is een misverstand dat regionale omroepen NPO 3 kunnen vullen’

16/07 14:15 Bert ‘Ik zie WNL vooral als een productieomroep’

16/07 14:15 ‘Ik wenste MH17 een veilige vlucht, en sloot de deur’

16/07 13:45 Maarten van Rossem redde zich prachtig in De Slimste Mens

16/07 13:45 Krimschatten blijven voorlopig bij Allard Pierson Museum

16/07 13:15 Ruud ‘Moslims zijn zwaar onderbedeeld binnen de publieke omroep’

16/07 13:15  Wat zegt de wetenschap over de impact van sociale media op het welzijn van jongeren?

16/07 12:45 Bert ‘Ik zie WNL vooral als een productieomroep.’

16/07 12:15 Uitbreiding ISO 27001 certificering voor NEP

16/07 12:15 Gerard Schuiteman (RPO): ‘Het is een misverstand dat regionale omroepen NPO 3 kunnen vullen.’

16/07 12:15 Veon appoints Facebook exec as COO of Veon Ventures

16/07 12:15 Cyfrowy Polsat opens up OTT TV service to all ISPs

16/07 12:15 Community Fibre raises GBP 50 mln, names Oxby as CEO

16/07 11:45 Truus treurt met haar rug naar toeristen toe op het Begijnhof

16/07 11:45 AD mediapartner van Feyenoord

16/07 11:45 Doe mee aan de Grote Marketing Enquête 2019

16/07 11:45 Blog Jan ‘Zomeromroep’

16/07 11:45 Talpa Network en Talpa Media nieuwe partners TV Academy

16/07 11:45 Bouwvakkers vinden handgranaat op de Rozengracht

16/07 11:15 Dutch Digital Design wil internationale zichtbaarheid en stelt nieuw bestuur aan

16/07 11:15 Welkoop gaat voor GUC als nieuwe lead agency

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres