Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Kees Baars (Countdown Café): 'Rock is altijd een ondergeschoven kindje geweest'

kees-baars-(countdown-caf%C3%A9):-rock-is-altijd-een-ondergeschoven-kindje-geweest13/02 16:45 - Kees Baars (Countdown Café): 'Rock is altijd een ondergeschoven kindje geweest'
Vanaf april 1982 zond Veronica de eerste uitzending van Countdown Café elke vrijdagavond vanuit het etablissement Anna’s Hoeve in Hilversum uit. Countdown Café wist door haar live optredens van internationale artiesten, onder wie Simple Minds, INXS en Joe Jackson, uit te groeien tot een van de populairste programma’s van de Nederlandse radio. Diverse dj’s, waaronder Lex Harding, Annet van Trigt en Alfred Lagarde waren bij het programma betrokken, maar de vaste rots in de branding was altijd Kees Baars.De toen nog onbekende Ierse band U2 deed in de uitzending een live opname van ’I will follow’ dat vervolgens op single verscheen. Voor U2 werd deze single een hit en ze braken wereldwijd door. Merknaam Vorig jaar nam Talpa Radio Veronica over en werd besloten om het doek voor Countdown Café na precies 35 jaar definitief te laten vallen. Kees Baars liet het er niet bij zitten, nam de merknaam Countdown Café over en is sinds begin dit jaar weer via NH Radio te horen op de FM. In het najaar van 2017 werd bekend dat de uitzendingen Countdown Café bij Radio Veronica gestaakt werden. Ondanks dat Countdown Café en Veronica een lange relatie hadden wilde Talpa de radiozender verjongen. Hoe kijkt u nu terug op die periode? „Ik heb nooit begrepen waarom een sterk merk als Veronica met een zeer sterke historie nu opeens moest verjongen. Het slaat echt helemaal nergens op en is duidelijk een besluit van iemand die het of niet heeft begrepen, of geen enkele historisch besef heeft. Toen Talpa eind 2016 Erik de Zwart liet vertrekken en uit de stekker uit Countdown Café trok, was ik erg teleurgesteld en verdrietig. Voor mijn gevoel hadden we Countdown Café in nauwelijks twee jaar tijd weer behoorlijk op de kaart gezet, en nu dit. Ik vond enige tijd troost bij mijn eigen radiostation baarsclassicrock.nl, dat ik sinds 2010 exploiteer, maar ik wilde natuurlijk Countdown Café doorstarten.” (foto: Kees Baars en Alfred Lagarde) Sinds begin dit jaar is Countdown Café weer te beluisteren op NH Radio. Hoe bent u daar terechtgekomen? „Nadat het programma bij Radio Veronica stopte wilde ik graag weer snel doorstarten. Radio 2 was op zich een optie, maar ik vond dat daar iets te veel interne verschuivingen en oorlogjes aan de gang waren. Op het moment dat NH Radio en het online radiostation 40UP iets samen gingen doen, was mijn aandacht getrokken. Ik heb toen aan NH gevraagd of ze interesse hadden in Countdown Café en het antwoord was positief en zeer enthousiast. Ik heb toen het muziekpodium Q-Factory benaderd of ze interesse hadden in een live radioprogramma en dat bleek het geval. Ongeveer 5 vergaderingen later was de zaak beklonken: opnemen in de Q-Factory, uitzenden op NH Radio.” Countdown Café is een landelijk programma dat nu bij een regionale zender wordt uitgezonden. Door jullie online radio streams zijn de uitzendingen echter landelijk te beluisteren. Weten de Countdown Café-liefhebbers het programma al goed vinden? „De eerste uitzending op NH Radio was begin dit jaar. We zijn momenteel nog veel te kort bezig om iets te kunnen zeggen over bereik en luistercijfers.” (Foto: Kees Baars, Frans Meier, Ad Bouman en Alfred Lagarde bij Countdown Café.) Tegenwoordig zijn er weinig echte rockprogramma’s op de radio. Waarom is er binnen de radiowereld zo weinig interesse in dit genre? „Rock is altijd een beetje een ondergeschoven kindje geweest, en laten we eerlijk zijn, dat is zeker één van de redenen van het succes van het programma door de jaren heen.”...


 
 

Meer over showbiz-media

26/04 16:45 Erik van Houten wordt nieuwe marketingdirecteur Nespresso Nederland

26/04 16:45 Libelle kiest voor MaisonPR

26/04 15:45 “Het lab heeft ons nooit verlaten”

26/04 15:45 EC proposes new rules for search engines to open up on ranking decisions

26/04 15:45 Herontdekt werk te zien in Rembrandthuis

26/04 15:30 Erik de 'Tja, ik ben nu eenmaal een roeptoeter'

26/04 15:15 Dept wint Webby met Oxxio en Mondriaan

26/04 15:15 Stembus voor NH Radio Top 100 weer geopend

26/04 14:45 De beeldtaal van Mark Rutte verraadt zijn leiderschap

26/04 14:45 ANWB lanceert app en verzekering om gestolen fietsen terug te vinden

26/04 14:45 Directeur Prisca Ancion-Kors vertrekt bij Stichting Reclame Code

26/04 14:45 Hillenaar lanceert full service influencer agency

26/04 14:45 Cultuurblog - Meghan Markle zegt tv-serie Suits vaarwel... in een trouwjurk

26/04 14:15  Hoe een Qatarees werd gemarteld op Amerikaans grondgebied

26/04 13:45 Hilversum maakt programma 100 Jaar Mediastad bekend

26/04 13:45 True Colours door onder de Toekomst

26/04 13:15 3 tips voor succesvol maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo)

26/04 13:15 [Vacatures] MediaCom zoekt Investment Executive

26/04 13:15 [Vacatures] MediaCom zoekt Digital Communications Planner

26/04 13:15 Tijdens Koningsnacht is het eerste feest voor cougars

26/04 12:45 Wat is er (nu weer) aan de hand met Kanye West?

26/04 12:45 Edwin Evers benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

26/04 12:15 [Cijfers] ‘Twitter herstelt; winst, ruim 20% meer omzet en meer actieve gebruikers’

26/04 12:15 Mediaxplain* start influencermarketingbureau XMPLE

26/04 12:15 Tweede Seizoen ‘The Handmaid’s tale’ van start op Videoland

26/04 12:15 Hillenaar lanceert online bereiks-kanaal van kleine influencers

26/04 12:15 De Spin dat is klappen voor jezelf

26/04 11:45 Cannes LionHeart voor Unilever-ceo Paul Polman

26/04 11:45 4 oranje van chique vintage naar meters bier

26/04 11:45 8 doorpakken met feest of lekker uitrusten

26/04 11:15 Philips heeft voor 11e keer op rij de beste Nederlandse reputatie

26/04 11:15 Recordaantal aanmeldingen tiende serie Boer zoekt Vrouw

26/04 11:15 Schoonmaakbedrijf Hago klopt bij RUMAG aan voor koningsdagcampagne

26/04 11:15 180 Kingsday en Bloemenbureau Holland roepen Duitse rokjesdag voor planten in het leven

26/04 11:15 Kort RTL, Comcast, Google, lokale omroep en meer

26/04 11:15  Reclamecampagne van miljoenen euro’s voor DAB+

26/04 10:45 Autoriteit Persoonsgegevens kijkt terug op 2017: meer bewustzijn burgers over privacy

26/04 10:45 ‘Facebook stelt slimme speaker uit vanwege data-schandaal’

26/04 10:45 RTV Rijnmond boekt goede kijkcijfers met bekerwinst Feyenoord

26/04 10:45 Afdeling Sign en GT Reclame gaan samen

26/04 10:45 De Volkskrant tv-selectie van zondag 29 april

26/04 10:45 De Volkskrant tv-selectie van zondag 29 april

26/04 10:30 Wie maakt de kleding van Máxima en Willem-Alexander?

26/04 10:15 Backbone Marketing ontwikkelt Buurttafelcampagne voor Aviko

26/04 10:15 Nokia profit, sales fall in Q1 but guidance upbeat for 2018 on faster start to 5G

26/04 10:15 De Volkskrant tv-selectie van zaterdag 28 april

26/04 10:15 Zo vind je pareltjes op de koningsvrijmarkt

26/04 10:15 Lange leve de er komt een Bloody Mary Bar

26/04 10:15 De Volkskrant tv-selectie van zaterdag 28 april

26/04 09:45 Lachen, maar deze senioren zitten wel gratis in een luxe hotel

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres