Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Jelle Kolleman (Mede-oprichter Made.for.digital) bouwt aan een wereldwijd productiehuis

jelle-kolleman-(mede-oprichter-madefordigital)-bouwt-aan-een-wereldwijd-productiehuis01/11 00:15 - Jelle Kolleman (Mede-oprichter Made.for.digital) bouwt aan een wereldwijd productiehuis
Made.for.Digital, mede opgericht door MediaMonks, is een bedrijf in videoproducties dat in drie jaar tijd enorm groeide, en naast Amsterdam, vestigingen heeft in Los Angeles en Singapore. Aan het woord mede-oprichter Jelle Kolleman.   Start productiehuis  ‘Ik heb de missie uitgesproken om een wereldwijd productiehuis te bouwen onder de vlag van MediaMonks. Made.for.Digital is in het leven geroepen om lineaire content te produceren, Mediamonks heeft juist veelal programmeurs in dienst en maakt digitale campagnes, websites en platforms. Tien maanden na mijn start is mijn compagnon Jacques Vereecken aangehaakt. Hij komt uit de hoek van de tv-commercials en ik kom uit de digitale wereld. Deze twee werelden hebben we gefuseerd en we proberen het samenkomen van digital en video te optimaliseren. Daarom hebben we twee websites, twee logo’s en twee proposities. De magic gebeurt als deze twee werelden samen komen.’   Directe klanten ‘We zijn geen bureau, want we hebben geen creatieven in dienst. We zijn dus geen concurrentie van de bureaus. Aan de andere kant willen merken een directe relatie met een productiehuis. In het buitenland krijgen we klussen vaak via traditionele bureaus, in Nederland hebben een aantal directe klanten’, aldus Kolleman.   Cultuur ‘Ik probeer ervoor te zorgen dat mensen niet over de kop gaan, qua werkhoeveelheid en werkdruk. Dat valt overigens niet altijd mee, want klussen komen op het moment dat je net allemaal erg druk hebt en daarbij worden deadlines steeds korter. In plaats van ze zo lang mogelijk op kantoor te houden, vind ik het belangrijk dat mensen op tijd naar huis gaan en een sociaal leven hebben. Tevens gaan we, als MediaMonks bedrijf, samen met hen naar feestjes, wintersport en zijn we op het water te vinden in Amsterdam. Dat zijn elementen van de cultuur. Business-wise vind ik het erg leuk dat we een cultuur hebben weten neer te zetten, waarbij mensen weer iedere dag naar kantoor komen om het leven te vieren en producten te maken. Die cultuur vind ik magic en daar ben ik trots op.’   Rol & toekomst ‘Ik ben minder belangrijk en ben de minder spil in de organisatie. Ik werk nu aan m’n bedrijf in plaats van in mijn bedrijf, daardoor is mijn werk/privé balans veel beter dan vroeger. Doordat ik niet meer creatief verantwoordelijk ben zit ik op een andere plek in de keten, daar moest ik aan wennen. Aan de andere kant heb ik een ondernemershart. Op dit moment ben ik vooral bezig met ondernemen en kan ik het creatieve kwijt in het digitale stuk. Voorlopig zit mijn grootste ambitie in het wereldwijder worden, zoals onze collega’s van MediaMonks’, aldus Kolleman....


 
 

Meer over showbiz-media

18/01 23:15 Adam schiet alle kanten op; een dragend thema ontbreekt (drie sterren)

18/01 23:15 ‘De waarheid bestaat niet’, en andere zaken die Foucault ons nog te zeggen heeft

18/01 23:15 In deze concertzaal komt de muziek optimaal tot zijn recht

18/01 23:15 Een vertaler kan veel verpesten – als die niet met beleid te werk gaat

18/01 23:15 Nooit meer dan een liter wijn per dag

18/01 23:15 Stan & Ollie, Free Solo, Martijn Koning

18/01 23:15 Wat vonden bezoekers van Cultural ­Threads?

18/01 23:15 Zeven nieuwe boeken die wij u aanraden

18/01 23:15 Eindelijk een geloofwaardig verhaal over de mens Nietzsche, om wie nog altijd een zweem van ‘fout’ hangt

18/01 23:15 Stefan Verwey

18/01 23:15 Levensechte personages in een verscheurd land

18/01 23:15 Een ‘historische handleiding tot burgerschap’ in een betoog dat sprankelt

18/01 23:15 Juist door die film viel ook het boek van Mulisch nogal door de mand

18/01 23:15 Dit zijn de mooiste boekomslagen van afgelopen jaar

18/01 23:15 Huidskleur en daar maalt zo'n hart niet om

18/01 22:15 Hoeveel draagvlak is er voor een verbod op surco's?

18/01 22:15 Prem ‘Ik ben als belastingbetaler mede-eigenaar van de Publieke Omroep’

18/01 21:45 Voetbalplaatjes Albert Heijn in opstelling FOX Sports

18/01 21:45 39% of Dutch households had Netflix at Q4, with growth flattening out

18/01 21:45 Tachtig procent nutteloos

18/01 20:15 De kunstcanon passé? Niet volgens Museum de Fundatie

18/01 20:15 ‘Hier heb ik als danser met meer dimensies te maken dan in het theater’

18/01 20:15 Indian Askin speelt op de redactie en jij kunt daarbij zijn

18/01 20:15 Here’s Johnny! Zo wil de onverzadigbare John de Mol zijn multimediabedrijf uitbouwen

18/01 19:45 FD verbreekt banden met correspondent Boersma

18/01 19:30 'Plan B als het niet lukt? Heb ik niet'

18/01 19:30 FD verbreekt banden met correspondente Boersma

18/01 19:15 De mediawijze route op de NOT 2019

18/01 18:45  Nat Geo WILD zender van de maand in febuari

18/01 18:15 Ster naar de slachtbank?

18/01 18:15 ‘STER naar de slachtbank?’

18/01 18:15 Radiozenders zijn blij met verplichting DAB+ in auto’s

18/01 17:15 Hoeveel draagvlak is er voor een verbod op volumekortingen?

18/01 17:15 Roderick Prince (VEA Next legend): ‘Ik kom net uit de luiers’

18/01 17:15 De Russische Techno Rap Knaller van 2019

18/01 17:15 Johan Cruijff-wand onthuld in Arena

18/01 15:15 Een lethargische twintiger, wat moet je daarmee?

18/01 14:45 Ster naar de slachtbank

18/01 14:30 Regisseur Frans Weisz krijgt oeuvreprijs

18/01 14:30  Cultuursector te weinig divers in stad

18/01 14:15 Verkiezingen spannend voor Facebook en heb jij al een chatbot?

18/01 14:15  Hoe een hoopje ellende een tv-ster werd

18/01 14:15 ‘John de Mol moet rapper Boef binnenhalen’

18/01 14:15 Feestje van de de beste 100 én Turks Fruit

18/01 13:45 GGZ Delfland voor employer branding naar Mensch

18/01 13:45 Hiphop voor van Snoop Dogg naar Ronnie Flex

18/01 13:15 PREVIEW Zo rolt Pepsi de nieuwe positionering ‘For the love of it’ vanaf maart in Nederland uit

18/01 13:15 ‘STER naar de slachtbank’

18/01 12:45 Aantal campagnes met celebrities sterk toegenomen

18/01 12:45 Nieuwe campagne maakt jongeren enthousiast voor techniek

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres