Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Ondernemen & business Ronnie Overgoor in gesprek met Michiel Hoogenboom (strategy designer)

ondernemen-&-business--ronnie-overgoor-in-gesprek-met-michiel-hoogenboom-(strategy-designer)01/03 00:15 - Ondernemen & business Ronnie Overgoor in gesprek met Michiel Hoogenboom (strategy designer)
Ondernemers zijn met veel verschillende dingen bezig en worden vaak geleefd door de waan van de dag. Toch is het belangrijk om regelmatig tijd te maken voor visie, ambitie en strategie: zonder het ingewikkeld of stoffig te maken. Hoe kun je ondernemers adviseren over het actualiseren of opzetten van hun business model?   Top 3 do’s | Wat moet je als ondernemer doen om succesvol te zijn?   #1 Bepaal je visie Michiel: ‘Als je geen visie hebt – geen ankerpunt – dan weet je ook niet waar je naartoe wilt bewegen. Maar hoe ziet een visie eruit? Wij zijn niet zo zeer op zoek naar het product, maar naar het verhaal achter het product. Je moet in een visie weten waar je naartoe wilt. Een visie voor tien jaar vooruit is niet meer van deze tijd, wij kijken echt naar twee of drie jaar vooruit. Zonder visie geen zakelijk succes!’   #2 Het gaat niet om het product Michiel: ‘Dit geldt voor zowel producten als diensten. Een goed voorbeeld: mensen lopen geen bouwmarkt binnen om een boor te kopen, maar omdat ze een gat in de muur willen boren om iets op te hangen. Dat is de achterliggende taak. De hamvraag is: wat wil jouw klant bereiken? Je moet echt ontleden wat die klant bij jou komt doen en wat die klant bij jou zoekt. Daar is veel onderzoek naar gedaan. Clay Christensen’s Milkshake Marketing legt uit waarom mensen milkshakes kopen voor acht uur ’s ochtends. Waarom doen ze dat? Daar zit voor een consument een emotionele, sociale en fysieke taak achter.’   #3 Ga het gebouw uit ‘Het gebeurt niet aan jouw eigen tekentafel. Je moet naar je klant toe. Starten doe je door klanten te observeren. Hoe goed ken jij jouw klanten? Zoek de dialoog met de klant op en onderzoek waarom ze naar jou toekomen. Als je dat weet kun je je business model veranderen, door nieuwe waarde proposities toe te voegen.’   Top 3 don’ts | Wat moet ik als ondernemer absoluut niet doen, wat zijn de misverstanden?   #1 1 oplossing ‘The single-right-solution? Als je het voorwerk hebt gedaan en je goed weet wat jouw klant wilt, dan moet je dat ook gaan vertalen naar waarde proposities. Producten en diensten bij elkaar brengen die de taak aanpakt waar de klant meezit. Dan wil je inzoomen op de pijnen die ze hebben en de winsten die ze kunnen behalen. Er is niet één oplossing: ga niet op zoek naar The Holy Grail, maar zet drie tot vier oplossingen naast elkaar en ga daarmee experimenteren.’   #2 Bla bla bla ‘Tweeledig uit te leggen. Wij geloven dat strategie echt voor iedereen is. Maak het niet moeilijker dan het is. Schrijf geen onwijs dikke businessplannen. Als je het te complex hebt gemaakt, moet je terug naar de tekentafel. De andere kant van ‘Bla bla bla’ is dat alles wat je tot zover op papier hebt gezet, nog niets is. Je moet het ook nog gaan doen. Als je interesse hebt voor je klant, gebeuren er hele bijzondere dingen. Ga testen, proberen en experimenteren. Maar doe dat op een makkelijke manier.’   #3 Alleen doen ‘Het is een nieuwe tijd waarin je het niet meer alleen hoeft te doen. Neem je medewerkers, andere ondernemers en leveranciers mee in jouw ideeën. Leg jouw nieuwe businessmodel aan ze uit. Ze helpen je met ideeën, met de uitvoerbaarheid en je ontvangt nieuwe inzichten.’   Wat is je advies aan Persgroep die veel met vragen van ondernemers te maken hebben? ‘Vraag jezelf altijd af: is er een ambitie bij deze ondernemer? Als dat niet het geval is – toets dat eerst bij de ondernemer – ga dan dit gesprek niet aan. Wees selectief in wie je tijd investeert. Pols eerst of er behoefte is aan dat gesprek.’   Wil je worden bijgepraat over dit onderwerp? Kijk dan de hele aflevering!   Over de serie Deze serie is onderdeel van het trainingsprogramma voor Persgroep accountmanagement. In een serie van acht interviews, spreekt Ronnie Overgoor, auteur, dagvoorzitter en ondernemer, diverse gasten. De gast is specialist in zijn vakgebied. Iedere gast geeft zijn eigen kijk op werken met ondernemers en geeft de Persgroep accountmanagers een aantal tips zodat zij hun klanten nog beter van advies kunnen voorzien.  ...


 
 

Meer over showbiz-media

19/04 23:15 Mislukking is de enige optie in het kookprogramma NailedIt!, maar dat levert des te meer kijkplezier op

19/04 23:15 Mislukking is de enige optie in het kookprogramma NailedIt!, maar dat levert des te meer kijkplezier op

19/04 22:15 RTL-topman Sven Sauvé: 'Geen forse koerswijziging RTL4'

19/04 22:15 De effectiefste campagnes leunen steeds vaker op PR  

19/04 22:15 Facebook heeft toch niet zo'n zin in strengere Europese privacyregels voor al zijn gebruikers

19/04 21:45 RTL ziet niet Talpa maar Google als grote rivaal

19/04 20:15 Fotograaf Harry de redder van het alledaagse

19/04 19:30 Reactiemogelijkheid gaat weer aan bij Nu.nl

19/04 18:15 Hoe je de uitslag van PSV-Ajax ontduikt en goed interviewen hartstikke moeilijk is

19/04 18:15 De Volkskrant tv-selectie voor vrijdag 20 april

19/04 18:15 Hoe je de uitslag van PSV-Ajax ontduikt en goed interviewen hartstikke moeilijk is

19/04 18:15 De Volkskrant tv-selectie voor vrijdag 20 april

19/04 17:45 Facebook omzeilt nieuwe Europese datawetgeving.

19/04 17:45 Moeten medewerkers Publieke Omroep straks de eed afleggen?

19/04 17:45 RTL komt met wollige toekomststrategie

19/04 17:15  Hoofdzaken

19/04 17:15 Motorola launches new G, E range smartphones for mid market

19/04 16:15 David Crosby naar festival Amsterdamse Bos

19/04 15:45 Waarom ook pak eens een terrasje in Weesp

19/04 15:45 In deze parken mag je je barbecue wél aansteken

19/04 15:30 Actrice Shireen Strooker (82) overleden

19/04 15:15 Snapchat laat gebruikers winkelen via AR Lenzen

19/04 15:15 Samenwerking in kleurcontrole voor verpakkingsdruk

19/04 15:15 South Korea sets 5G spectrum auction opening price at KRW 3.3 trillion

19/04 14:45 Culinaire fetisjisten in een toernooikeuken

19/04 13:45 RTL Nederland schrapt banen, gooit het roer om

19/04 13:45  leraren hebben grote behoefte aan bijscholing mediawijsheid

19/04 13:15 Drie Nederlandse speeches winnen Amerikaanse Cicero Awards

19/04 13:15 Deze 3 merken verstaan de kunst van het brand-storytelling

19/04 13:15 Nieuwe koers voor BVA

19/04 13:15 RTL Nederland slaat nieuwe weg consument centraal

19/04 12:45 Coen Doolaard Client Service Director van Havana Harbor

19/04 12:45 Qualcomm to refile NXP bid after China rejects initial remedies

19/04 12:45 Bouygues Telecom launches new fixed broadband plans, 4K STB, 'guaranteed internet' pledge

19/04 12:15  Details Nederlandstalige productie

19/04 12:15  Aanpassing voorwaarden in verband met GDPR #EU

19/04 12:15 RTL Nederland kiest voor ‘Fan Centric’-strategie en gaat arbeidsplaatsen schrappen

19/04 12:15 Superheroes Amsterdam verantwoordelijk voor merkpositionering Eurojackpot

19/04 12:15 FiberSociety, NLConnect en Vefica gaan samen verder als NLconnect

19/04 11:45 [Applicatie] Zonkracht Alert via 06-57622911

19/04 11:45 Eventbrite neemt Spaanse Ticketea over

19/04 11:45 Baldwin eigenaar van Digital Ink System

19/04 11:45 Platenzaken om op Record Store Day voor om te fietsen

19/04 11:45 Dit Colombiaans circus en biertjes in de zon

19/04 11:30 Amsterdamse jazzman Peter Guidi (68) overleden

19/04 11:15 Gevreesde fraude met contactloos betalen blijft uit

19/04 11:15 XXS Amsterdam maakt Nieuwe Aanwinst Weken-campagne voor hollandsnieuwe

19/04 11:15 Na water en elektriciteit wil het kabinet ook internet gaan beschermen tegen ongewenste overnames

19/04 10:15 RIDE ontwikkelt campagne voor VvAA

19/04 10:15 Kort NTR, Omroep West, glasvezel, RTL, Netflix en meer

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres