Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Léon Wijnands (ING) over partnership 'Het is vooral belangrijk om een strategische klik te hebben'

l%C3%A9on-wijnands-(ing)-over-partnership--het-is-vooral-belangrijk-om-een-strategische-klik-te-hebben01/07 00:15 - Léon Wijnands (ING) over partnership 'Het is vooral belangrijk om een strategische klik te hebben'
Hoe kun je als bedrijf duurzaam blijven ondernemen? Léon Wijnands, Global Head of Sustainability bij ING, brengt je ‘up to speed’ . ING gaat verder dan ‘groen’ en energie-neutraal’. Léon: ‘Ik ben heel de dag bezig met duurzaamheid of de optelsom van duurzaamheid van onze klanten. Wij stellen onszelf de vraag: hoe kunnen we onze klanten toekomst-proof maken?’    Sustainability mag niet ontbreken in een missiestatement van een bedrijf. Maar hoe pas je het ‘goed’ toe? Léon: ‘Bij ING denken we ook aan andere facetten. Bijvoorbeeld een diversiteitsbeleid, waarbij we kijken hoe we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt toegang kunnen geven tot het bankwezen. Niet alleen om te werken bij ING, maar ook om gebruik te maken van onze bankdiensten’.   Focusgebieden Je kunt slechts in een paar dingen uitblinken, dus focust ING op het gebied van duurzaamheid op twee grote thema’s. Léon: ‘Allereerst onderzoeken we hoe we de maatschappij meer weerbaar kunnen maken als het gaat om klimaatverandering. Dit betekent voor onze organisatie vooral de keuze die we maken in beleggen, investeren en de financiering die wij verstrekken aan bedrijven. We willen meer financieren op het gebied van groene energie en afscheid nemen van de financiering van kolencentrales. Ten tweede willen we de maatschappij weerbaarder maken voor de opkomst van de vierde industriële revolutie. Door de optelsom van o.a. robotisering en artificial intelligence zal de toekomst van werk er anders uit zien, wat gevolgen zal hebben voor onze klanten. We zorgen ervoor dat zij toekomstproof zijn door eenvoudigere producten aan te bieden en ze toegankelijker te maken. Ook bieden we tools aan zodat mensen in staat zijn hun financiële beslissingen beter te nemen. Maar dat doen we ook door samen met partners als Unicef, in de landen waar we niet actief zijn, programma’s te ontwikkelen gericht op jongeren om hen in staat te stellen zelf in hun inkomen te gaan voorzien. Hierdoor worden niet alleen de jongeren weerbaarder, maar ook de hele samenleving waarin zijn opereren.’   Unicef & ING Hoe past Unicef in dit verhaal? Léon: ‘Wat we vooral zoeken in dit partnership is waar we elkaar kunnen versterken op het duurzaamheidsbeleid van het bedrijf. (…) De partnership met Unicef is inhoudelijk veranderd. De doelgroep die we gezamenlijk ondersteunen in ontwikkelingslanden is veranderd van kleuters en basisscholieren naar jongeren en pubers een toekomst bieden, door ze naast een reguliere opleiding ‘lifeskills’ aan te bieden, zoals het leren een eigen bedrijf te starten of te solliciteren. Het tweede is het veranderen van de geografische foodprint: we werkten in het begin van het partnership vooral in landen waar we zelf niet actief waren, nu richten we ons meer op landen zoals Montenegro en Kosovo die dichter tegen ons Europese activiteiten zitten.’  Hoe beleg jij deze activiteiten in de ING organisatie? Léon: ‘Het is bij een partnership, zoals met Unicef, vooral belangrijk om een strategische klik te hebben, die zo dicht mogelijk tegen de purpose van ons bedrijf ligt.’   Zouden dit soort vormen van partnerships een instrument kunnen zijn om een nieuwe generatie jonge medewerkers geïnspireerd te krijgen? Léon: ‘Jazeker, we zitten hier bijvoorbeeld interne sociale media voor in. Mensen die naar projecten gaan maken bijvoorbeeld vlogs of er wordt een zelfs virtual reality ervaring gemaakt. Het inzetten van innovatieve technieken en media is een goede manier om onze buitenlandse projecten bij onze medewerkers te krijgen. We kunnen natuurlijk niet met al onze 50.000 collega’s naar deze projecten toe.’   Over de samenwerking Unicef gelooft sterk in de kracht van partnership en werkt daarom nauw samen met het bedrijfsleven, bijvoorbeeld met ING. Voor 7 Ditches TV ging Ronnie Overgoor in gesprek met Léon Wijnands, Global Head of Sustainability bij deze bank....


 
 

Meer over showbiz-media

18/07 23:45 De Persgroep wil niet naar geschillencommissie in conflict over freelance-tarieven

18/07 23:15 [Opvallend] ‘Er is steeds meer vertrouwen in digitale assistenten en bots’

18/07 23:15 Persgroep wil niet naar geschillencommissie in conflict over freelance-tarieven

18/07 23:15 Frits Wester is dit jaar het tv-gezicht van dienst om zijn blarenproblematiek te verslaan

18/07 23:15 Frits Wester is dit jaar het tv-gezicht van dienst om zijn blarenproblematiek te verslaan

18/07 22:45 Spreekbuis.nl en Patrick Kicken lanceren ‘Spreekbuis Podcast’

18/07 21:45 Speelfilmdebuut Van Erp draait in Filmnacht

18/07 21:15 The Happy Prince is een grimmig en bedwelmend kunstenaarsportret van Oscar Wilde

18/07 21:15 The Happy Prince is een grimmig en bedwelmend kunstenaarsportret van Oscar Wilde

18/07 20:15 AtMost.TV Interview Patrick Petersen, ‘Hoe gebruikt Esmée Denters sociale media?’

18/07 20:15 Zongedroogde

18/07 19:45 Ine en Heleen missen de V Zomer Quiz

18/07 19:45 ‘Leven in Frankrijk’ barst van de clichés, maar is mede daardoor het ultieme wegdroomblad

18/07 19:45 Pete Philly weet bijna helemaal niets en de vader van Meghan Markle blijft zich in de nesten werken

18/07 19:45 Ine en Heleen missen de V Zomer Quiz

18/07 19:45 ‘Leven in Frankrijk’ barst van de clichés, maar is mede daardoor het ultieme wegdroomblad

18/07 19:45 Pete Philly weet bijna helemaal niets en de vader van Meghan Markle blijft zich in de nesten werken

18/07 19:15 Lex Gaarthuis van de ochtend naar de avond op Radio 10

18/07 19:15 Rupert Everett over de rol die hij móest Oscar Wilde

18/07 19:15 Rupert Everett over de rol die hij móest Oscar Wilde

18/07 18:45  Wat voor mannen ruilen naaktfoto's van bekenden?

18/07 18:45  Wat voor mannen ruilen naaktfoto's van bekenden?

18/07 18:15 [Video] Trailer meest prestigieuze en complete Handboek Online Marketing deel 6 – RESERVEER NU!

18/07 17:15 Deze onlangs gelanceerde campagnes kregen veel kritiek

18/07 17:15 Een film die toont hoe het Ethiopische platteland wordt overgenomen door buitenlandse bedrijven

18/07 17:15 Een film die toont hoe het Ethiopische platteland wordt overgenomen door buitenlandse bedrijven

18/07 16:45 [Social Insights] ‘37% Nederlanders denkt dat thuiswerkers minder hard werken dan collega’s op kantoor’

18/07 16:45 Nieuwe visual identity Dommelsch geen evolutie, maar revolutie

18/07 16:15 Bedreigde brandweerbaas riep problemen over zich af met oorlogstaal in media

18/07 16:15 Zo wil Ace & Tate zijn omnichannel-strategie verder uitbouwen

18/07 16:15 [Vacatures] MediaCom zoekt AV Planner

18/07 15:45 PR-bureau Mediatic duikt nadat het betrapt is op misleidend persbericht

18/07 15:45 Google fined EUR 4.3 billion for abusing dominant position in Android apps market

18/07 15:15 Deze merken laten met bijzondere keuzes zien dat duurzaamheid loont

18/07 14:45 Happyhappyjoyjoy opent zaak met afhaalraam in De Pijp

18/07 14:15 Laura 'We moeten af van die hele gender-bullshit'

18/07 13:45 PR-bureau Mediatic duikt nadat het betrapt is op kop die niet klopt

18/07 13:45 Suzanne Kunzeler genrecoördinator drama bij NPO

18/07 13:45 Viacom sluit partnership met Hot Pepper rond digital only-formats

18/07 13:45 Bar Mimi

18/07 13:45 Van luchtig tot voor ieder wat wils in de bios deze week

18/07 13:15 Google fined EUR 4.3 billion for abusing dominant position in Android market

18/07 12:45 United zoekt een Camera Uitgifte Medewerker

18/07 12:15 ‘Google gaat haar eigen trans-Atlantische backbone aanleggen; in 2020 beschikbaar ‘ #Dunant

18/07 12:15 Spreekbuis.nl en Patrick Kicken lanceren Spreekbuis Podcast

18/07 12:15 Churandy Martina schittert in deze 'verboden' spot voor Calvé Pindakaas

18/07 12:15 Amsterdamse CapeRock realiseert re-designs voor Duitse Publieke Omroep

18/07 11:45 Nieuw magazine over mensen met een handicap én mantelzorgers

18/07 11:45 Weekblad Weekend kiest voor groter formaat

18/07 11:45 Zo ken ik Tuschinski weer

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres