Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Honda CR-V 2.0i

18/11 17:15 - Honda CR-V 2.0i
Een hoge auto heeft voor Rien extra aantrekkingskracht. “Mijn Volvo heeft dat ook. Het maakt de instap een stuk gemakkelijker en je hebt een goed verkeersoverzicht. Dat maakt het rijden lekker ontspannen. Goede stoelen zijn ook belangrijk, stoelen die veel steun bieden. Ook daaraan voldoet de Honda in hoge mate. Alleen zou het zitgedeelte nét iets langer mogen zijn. Of uitschuifbaar, net zoals in mijn Volvo”, aldus Rien. Over de Honda CR-v 2.0i Hybrid AWD Motorinhoud 1993 cc Vermogen 215 pk (brandstof- + elektromotor gecombineerd) Gemiddeld verbruik 1 op 18,2* Energielabel B* CO2-uitstoot 126 g/km* Afmetingen (lxbxh) 460 x 186 x 169 cm Gewicht 1672 kg Vanafprijs geteste uitvoering €50.785 Vanafprijs (1.5i, 173 pk, handgeschakeld) €40.135* Fabrieksopgave. De testrijder Rien van den Broek (65) heeft zijn bedrijf in autoaanpassingen onlangs overgedragen. Hij is nog twee dagen in de week aanwezig om de nieuwe eigenaren met adviezen op weg te helpen. De zakelijke kilometers maakt hij in zijn Volvo XC60, privékilometers rijdt hij in een Suzuki S-Cross. “Nu ik niet meer dagelijks met het bedrijf bezig ben, is het aantal kilometers drastisch afgenomen. Ik zit nu in totaal op zo’n twintigduizend per jaar”, zo schat Rien in. Omdat hij minder kilometers maakt, overweegt hij om van auto te wisselen. “Ik rijd nu te weinig om mijn Volvo met dieselmotor aan te houden. Een hybride auto zoals deze Honda staat zeker op mijn lijstje.” Of dat nog zo is ná de testrit, vertelt hij in tien plus- en/of minpunten. Het oordeel Zoals gezegd: de Honda CR-V in deze test is een hybride. Naast een zuinige twee-liter-benzine- motor (145 pk) beschikt het model over elektrische aandrijving (184 pk). Zonder stekker: de accu’s worden tijdens het rijden opgeladen door onder andere de benzinemotor én door het terugwinnen van remenergie. Wanneer de accu’s voldoende power hebben, assisteert de elektromotor de benzinemotor óf rijdt de CR-V vol-elektrisch. Dat kan zijn tijdens de rit of bij het wegrijden. Elektrisch rijden is lekker stil (hoewel een geluid duidelijk maakt dat de auto eraan komt) én zuinig. Wanneer de beide motoren samenwerken, beschikt de Honda over 215 pk. Werkt alleen de benzinemotor, dan loopt het vermogen terug naar 145 pk. “Bij hard optrekken of snel inhalen hoor je de motor dan wel flink werken. Maar eenmaal op snelheid is hij aardig stil. Je voelt verder nauwelijks verschil tijdens het rijden op benzine of elektrisch”, aldus Rien. Hij is bovendien te spreken over het model van de auto en de interieurruimte. “Ook de kofferbak is erg groot. Daarbij is het op zich handig dat in deze uitvoering de achterklep elektrisch opengaat als je met je voet onder de achterbumper beweegt, hoewel dat niet altijd even ­soepel gaat.” Over traag gesproken: het touchscreen met daarop de bediening van navigatie, telefoon et ­cetera zou volgens Rien sneller mogen reageren. De Honda zit vol veiligheidstechnologie. “Dat vind ik echt fantastisch. Zoals de auto netjes tussen de lijnen blijft rijden en afstand houdt tot zijn voorganger, bij ingeschakelde cruisecontrol. Heerlijk.” Of de CR-V op zijn shortlist komt als volgende auto? “Absoluut. De gemakkelijke instap, de hoge zit, het goede zicht rondom, het comfort, de hybride aandrijving én de automaat maken dat ik het een serieuze optie vind.” Tien plus- en/of minpunten + Mooi model.+ Voldoende beenruimte achterin.+ Ruime kofferbak.+ Veel opbergvakjes en ruimte in middenconsole.+ Fijne armsteun, uitschuifbaar.+ Geheugen bestuurdersstoel.+ Extra schermpje projecteert informatie op voorruit.– Op hogere snelheden is de auto luidruchtig.– Touchscreen is traag.– Dashboard (deel achter het stuur) oogt een beetje rommelig. De concurrentie TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID AWD 222 pk zelfde lengte A-label, 100 g CO2/km, 1 op 22,7* Vanafprijs €44.695 VOLVO XC40 T5 Twin Engine 262 pk (hybride met stekker, de ­zogenaamde plug-in) 17 cm korter A-label, 38 g CO2/km, 1 op 58,8* Vanafprijs €46.995 Opel Grandland X 1.6 Turbo Hybrid4 300 pk (plug-in hybride) 12 cm kleiner A-label, 36 g CO2/km, 1 op 62,5* Vanafprijs €44.149 Bron(nen): Plus Magazine ...


 
 

Meer over economie Geld

21/01 12:30 Niet meer premie orv wordt lager

21/01 10:30 Huizen duurder, maar hypotheekrente lager dan ooit

21/01 09:45 25 jaar steeds minder rendement en inflatie vreet waarde spaar

21/01 09:30 ’Nederlander op vakantie ten onrechte uitgesloten van 4G’

21/01 07:45 Huren in vrije sector gaan niet meer zo hard omhoog als voorheen

21/01 05:45 ’Vakantiehuisje is aantrekkelijke investering’

20/01 17:15 Lage gunstig, of juist niet?

20/01 16:30 Consumentenbond gaat gedupeerden CBR bijstaan

20/01 15:45 Behouden verzilveren overwaarde zonder te verhuizen

20/01 14:45 Depressies en burn-outs zorgen voor meeste claims hypotheken

20/01 13:45 Het financiële systeem van deze wereld loopt op zijn laatste benen

20/01 13:15 Het tweede wel of niet verhuren?

20/01 13:15  de beste steelpan

20/01 13:15 Gratis wonen, mag dat?

20/01 13:15 Forse stijging gemeentelijke woonlasten

20/01 11:45 Man koopt bank voor drie tientjes, treft 43.000 dollar aan in kussens

20/01 11:45 Twee ton voor ’onmogelijke’ ontslagen schoolbestuurder

20/01 09:45 Miljardairs samen rijker dan 60% wereldbevolking

20/01 09:30  wat te doen met spaargeld dat niets meer oplevert?

20/01 08:30 Beleggen in hoogdividend-ETF's voor een passief inkomen

19/01 10:45 Brein in Zo ziet je stress eruit

19/01 08:30 Wat te doen met spaargeld dat niets meer oplevert?

18/01 13:45 Wat verdient een..... varkensboer?

18/01 12:45 Tien tips voor je vakantieboeking

18/01 11:30 Nederlandse spaarders goed voor €369 miljard

18/01 10:30  Jasper (26) verdient 4500 euro netto, maar spaart niets

18/01 10:30 Nederlanders blijven sparen ondanks renteval

18/01 07:30  Een dure identiteitskaart

17/01 17:30 Beleggen in hoogdividend-ETF's: laat je geld voor je werken

17/01 14:30 Vrouw draait op voor deel kosten giga hagelschade

17/01 14:30 Rabobank ziet stijging extra hypotheken

17/01 14:30  Autoverzekeraars discrimineren

17/01 13:45 Spaarrente naar 0 procent. Wat nu?

17/01 13:15 ’Drugstest op werkvloer schendt grondrechten’

17/01 13:15 Lonen stijgen met 3%

17/01 13:15 Ex was het probleem, maar vrouw krijgt restschuld

17/01 12:30 Delta Lloyd wint zaak over boeterente hypotheken

17/01 11:30 VanEck Morningstar Developed Markets Dividend Leaders

17/01 11:30 Stijging nieuwbouwprijzen vlakt af

17/01 10:15 Goud futures hoger tijdens de Aziatische sessie

17/01 06:30 Stijging nieuwbouw vlakt af

16/01 19:30 ’Negatieve spaarrente kan niet’

16/01 15:45 Is een notaris nodig bij de afwikkeling van een nalatenschap?

16/01 15:45 Het tweede huis en de Belastingdienst

16/01 14:30 Zorginstelling zet zwangere vrouw op straat

16/01 12:45 5 Liggen de banen voor het oprapen?

16/01 12:30 Hockey steeds meer contributie richting €300

16/01 06:30 Nederlanders sluiten massaal hypotheek over

16/01 06:30 Aan deze beroepen is steeds veel meer behoefte

15/01 16:30 Ouderendiscriminatie bij autoverzekering? 5 vragen

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres