Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.




Stop met kleding verkopen. Richt je op mode - als oplossing

21/02 05:45 - Stop met kleding verkopen. Richt je op mode - als oplossing
OPINIE Enkele weken geleden publiceerde het CBS haar cijfers, waaruit bleek dat zelfstandigen in de textielhandel het minst verdienen van alle zelfstandigen. En dat over alle sectoren heen. Niet bepaald bemoedigend voor de -zelfstandige- fashion retailer, die zojuist met frisse moed is begonnen aan zijn plannen voor het nieuwe boekjaar. Dat gaat al helemaal op voor de retailers, die nog vastzitten in het oude marktdenken. Want in het nieuwe tijdperk van Amazon, Zalando en Coolblue doe je er goed aan om te beseffen dat de consumentenmarkt is veranderd: het gaat niet langer om producten (als in kleding) of diensten (als in verkoop), maar om oplossingen! Daar ligt dé kans op meer omzet. Geef je verdienmodel dus een boost: dump je kledingverkoop-mindset en focus je op het bieden van mode - als passende oplossing! Hoe creëer je een passende oplossing? Online platforms als Amazon en Coolblue combineren producten én diensten tot oplossingen, waarin het allemaal draait om gemak. Zo koop je bij Coolblue niet alleen een nieuwe wasmachine, maar wordt het ook nog op elk gewenst moment bezorgd -zelfs op 4 hoog achter-, voor je geïnstalleerd en wordt de oude ook nog afgevoerd. Dat is dus een gemaksoplossing! En oplossingen worden passend, oftewel persoonlijk, als ze waarde toevoegen aan iemands leven. In het geval van de gemaksoplossing help je de klant met een stuk ontzorging door hem tijd, geld of inspanningen te besparen. Gemaksoplossingen versus Vermaakoplossingen Waar de gemaksoplossingen erop ingericht zijn om tijd, geld en inspanningen te besparen, zijn er ook oplossingen die juist op ingericht zijn om deze te investeren. In de vermaakoplossing help je de klant bij het waardevol investeren van zijn tijd, geld en inspanningen ten behoeve van zijn vermaak. Een gevoel van innerlijke verrijking bij de klant. Een mooi voorbeeld hiervan zag ik in Milaan bij een lokale hobbyzaak. Deze organiseert naast zijn reguliere verkoopactiviteiten óók schilderworkshops. De klanten betalen graag voor hun deelname en schaffen daarbij al hun benodigdheden aan in de hobbyzaak. Ze zijn blij dat ze vol passie aan de slag kunnen met hun hobby en dit genot straalt ook af op die zaak. De ondernemer wachtte niet tot klanten binnenliepen om een penseel te kopen, maar creëerde een plezierige oplossing voor mensen die behoefte hebben aan een creatieve hobby. Het bonbedrag van deze klanten omvat dan ook véél meer dan alleen een penseel. Zo kun je ook je sportieve hobby naar een hoger niveau tillen in het Nike House of Innovation. In zowel New York als in Shanghai , heeft de sportgigant een nieuwe generatie flagshipstores geopend. In deze zeer innovatieve winkelomgeving brengen ze hun NikePlus leden in contact met hun in-house experts, die zowel als personal shopper en personal trainer optreden. Zij ondersteunen de klant niet alleen met trainingsprogramma’s, maar ook in het kiezen van de perfecte sportkleding en -uitrusting. In het contact tussen Nike en de klant wordt het koopproces -ondersteund door slimme winkeltechnologie- zo kort mogelijk gehouden om hun tijd en inspanningen zoveel mogelijk te besteden aan de sportprestaties. De producten en diensten van Nike zijn hierin ondersteunend aan de ambities van de sporters. En dat verhoogt het engagement onder deze Nike klanten. Uit eigen onderzoek van Nike blijkt immers dat de bezoekers van het House of Innovation 30 procent meer besteden - zowel binnen als buiten de nieuwe flagshipstore – dan andere klanten. Zowel bij de gemaksoplossingen als de vermaakoplossingen ligt de focus op het gelukkiger maken van je klant. Die heeft er dan ook graag geld voor over! De tekst gaat verder onder de foto's Zelf aan de slag met jouw oplossing: twee tips Hoe pak je het nu aan om vanuit jouw modezaak of -merk een passende oplossing te bieden? Die óók nog je verdiencapaciteit vergroot? Kijk anders naar je producten en diensten Welk probleem wil je oplossen bij de klant? Hoe kun je mode inzetten als tool? Je verkoopt immers geen kleding, maar brengt mode tot leven. Het is een krachtig middel om uiting te geven aan identiteit en ambities. Mode versterkt iemands imago: een tool voor empowerment. Dus waarom zou je als mode-ondernemer geen coaching sessies kunnen organiseren samen met lifestyle- of carrièrecoaches? Transformaties gaan vaak gepaard met een nieuwe kledingstijl en laat jouw modezaak daar het podium voor zijn! Een mooi staaltje innerlijke verrijking. Kijk anders naar je verdienmodel Zie je bijvoorbeeld kansen in het bieden van gemaksoplossingen? Vergroot je verdiencapaciteit door een nauw samenwerkend netwerk -ecosysteem- van partners te vormen, dat snel en efficiënt inspeelt op het ontzorgen van de klant. Het inzetten van een dergelijk netwerk voorkomt extra exploitatiekosten. Denk bijvoorbeeld aan een luxe pakkenverkoper, die zijn drukbezette klanten ontlast met een totaalpakket: bezorging aan huis of op het werk, stomerij onderhoud, atelierreparaties en het toestoppen van verrassende accessoires voor een afwisselende look. Gun elkaar -als partners- een aanbrengfee en verdien extra marges op je ‘verrassingsmerchandise’. Ook voor vermaakoplossingen vorm je een ecosysteem van partners, dat creatief en prikkelend inspeelt op de behoefte aan een stuk innerlijke verrijking. Zoals in het eerdergenoemd voorbeeld van de modezaak-als-podium-voor-transformaties. Strijk daarbij marges op over meerdere inkomstenbronnen, die gebundeld zijn als oplossing: lifestyleboeken en gerelateerde merchandise, commissies voor sprekers, aanbrengfees voor coachingdiensten, en eventueel licenties over eigen content. Of je nou als zelfstandige of als keten in de modebranche actief bent, er zijn vele mogelijkheden om je producten en diensten te bundelen tot een passende oplossing voor je klant. Kijk verder dan alleen kleding en verkoop, en help je klanten in het realiseren van hun dromen, idealen en ambities. Je krijgt er meer voor terug! Dit is een bijdrage van Melvin van Tholl, Customer Experience Architect, van BLOODY BELIEVERS. Het creatief-strategisch bureau dat merken en bedrijven helpt bij het ontwikkelen van baanbrekende oplossingen in hun klantbeleving. Dit doet hij voor zowel bedrijven in Nederland als daarbuiten. In deze serie neemt hij je mee in de wondere wereld van de consumens, met lessen om ook jouw bedrijf futureproof te maken vanuit de klantbeleving. Lees ook van de auteur: Haal meer geluk uit je zaak! “Vergroot als retailer je overlevingskansen: denk als een merk!” Word wakker! In 2020 start een nieuwe realiteit voor de (mode)retail Is je winkel nog van deze tijd? 1. Bron: CBS nieuwsartikel 'Meer zelfstandigen in de zakelijke dienstverlening en zorg' (en NOS artikel 'Handel minst lucratieve sector voor zelfstandige') van 27 januari jl. Beeld: Nike House of Innovation New York, eigendom Nike Homepagefoto: Pexels....


 
 

Meer over lifestyle BeautyFashion

31/03 22:45 Waarnemingen van ‘minstens één nieuwe wolf’ in Antwerpse Kempen

31/03 21:45 LIVEBLOG. Covid-19 heeft wereldwijd al meer dan 40.000 levens geëist - Ook 13-jarige Britse jongen overleden

31/03 21:30 ‘Koste wat het kost doden vermijden zou onverantwoord zijn’

31/03 21:30 Iedereen met mondmasker op straat? ‘Geen goed idee’, volgens Van Ranst

31/03 20:45 ‘Koste wat het kost doden vermijden zou onverantwoord zijn’

31/03 20:30 Nieuwe kleurplaten om in uw kot in te kleuren #colora

31/03 20:30 Nederland verlengt coronamaatregelen tot en met 28 april

31/03 20:30 LIVEBLOG. Ook forse stijging dodentol in Frankrijk, nog geen verbetering in Italië

31/03 20:15 Voor televisie-vanuit-de-woonkamer moet je als kijker niet te cynisch zijn

31/03 19:30 Nederlandse economen roepen premier Rutte op het 'Wees ruimhartiger'

31/03 19:30 Grote onrust in psychiatrie na mislopen bestelling mondmaskers

31/03 19:15 Kunstenaar en cineast met oog voor de outcasts en het niemandsland

31/03 18:45 Antwerpen houdt zijn recyclageparken dicht

31/03 18:45 Nog steeds geen verbetering in Italië: opnieuw 837 doden

31/03 18:45 Het corona-nieuws van dinsdag 31 maart

31/03 18:30 Zestig Nederlandse economen roepen premier Rutte op het wees ruimhartiger

31/03 18:30 Psychiatrie loopt bestelling van belangrijke mondmaskers mis

31/03 18:30 LIVEBLOG. Kwart meer doden in New York, nog geen verbetering in Italië

31/03 18:15 Huiskamershows van Elton John en James Corden benadrukken de ernst van de situatie

31/03 17:45 Bekijk het aantal coronabesmettingen in uw gemeente

31/03 17:45 Vincent Kompany wil zelf bijpassen voor Anderlecht-spelers die geen loon inleveren

31/03 17:45 FIA komt met noodmaatregelen en past F1-reglement aan

31/03 17:45  vijf tips voor een passende communicatiestrategie tijdens de coronacrisis

31/03 17:30 Test-Aankoop stelt luchtvaartmaatschappijen in 'Enkel waardebon aanbieden is niet voldoende'

31/03 17:30 Dit zijn de coronabesmettingen in uw gemeente

31/03 17:30  Thomas Werner over de internationale kunst van modefotografie

31/03 17:30 Persol onthult unieke capsulecollectie met Frans boegbeeld A.P.C.

31/03 17:30 Podcast over het opzetten van een virtuele fashion business

31/03 17:30 Vans x Leila Hurst, bruisende voorjaarscapsule met surfers cool

31/03 17:30 Van minimalistische sneakers tot chique loafers met de mannencollectie van STEVE MADDEN

31/03 17:30  een geschiedenisles van Melissa Leventon over de kleding van de Thaise Koningin Sirikit

31/03 16:45 Overleden meisje van 12 afkomstig uit Gent

31/03 16:45 Juridisch een mondmasker dragen lijkt strafbaar

31/03 16:45 Eerste hittegolf vastgesteld op ‘Klimaatverandering beïnvloedt zelfs meest afgelegen gebieden’

31/03 16:45 Jongste slachtoffer in ons land is 12: ‘Waarom het soms misloopt, weten we niet’

31/03 16:45 Een verliefdmakende elektrische auto die bij het remmen energie genereert

31/03 16:45 Is zo’n Hongaarse dictatuur niet ook iets voor Nederland?

31/03 16:45 Een daverende hit ten bate van een ziekenhuis in Bergamo

31/03 16:30 Gigantisch hospitaalschip na 9/11 opnieuw in New York

31/03 16:30 Eerste film over coronavirus is er al

31/03 16:30 Zestig economen roepen Rutte op het wees ruimhartiger

31/03 16:30 Mogelijk helft van woonkredieten in aanmerking voor uitstel

31/03 16:30 Brusselse Atelier Coppens wordt brouwerij met bar

31/03 16:30 Geen grote evenementen meer in Knokke-Heist dit jaar

31/03 16:15 Schitterende omwegen en een spectaculaire ontknoping ★★★★★

31/03 15:30 Wat een social distancing van zeven meter voor uw sociaal leven betekent

31/03 14:45 Child Focus laakt ‘lakse uitspraak’ in grootste kinderpornodossier ooit in ons land

31/03 14:45 Priester in Bergamo moet begrafenissen aan lopende band doen

31/03 14:45 ‘Ontwikkeling van vaccins gaat nu ontzettend snel’

31/03 14:45 Meer pakjes, maar ook vertraging bij Bpost

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord

 

kranten Regionaal nieuws

 

kranten Actueel nieuws

 

Google

 

weer Weer

 

verkeer Verkeer

 

nieuwsbrief Nieuwsbrief

Emailadres