Headlines 24.nl verzamelt actueel nieuws via de rss feeds van online kranten. Op elk moment geven wij al het laatste nieuws overzichtelijk weer.

Tevens kunt u inloggen om uw eigen nieuws pagina samen te stellen en zo alleen het nieuws te zien dat u interesseert.


 
 

Luxeconcern Kering verkoopt schoonheidstak aan L'Oréal voor 4 miljard euro

20/10 12:15 - Luxeconcern Kering verkoopt schoonheidstak aan L'Oréal voor 4 miljard euro
Het luxebedrijf Kering, eigenaar van onder meer Gucci en Balenciaga, verkoopt voor 4 miljard euro zijn schoonheidsafdeling aan L'Oréal. Met deze overeenkomst krijgt L'Oréal onder meer het exclusieve parfummerk Creed in handen. Kering lanceerde in 2023 een nieuwe beauty-afdeling in de hoop te kunnen profiteren van de groei van cosmetica en parfums en nam parfummerk Creed over. Andere onderdelen van het bedrijf, waaronder het mode merk Gucci, kwamen de afgelopen jaren onder druk te staan waardoor de schulden flink opliepen. Sinds een maand heeft Kering een nieuwe CEO, Luca de Meo. De verkoop van de schoonheidstak laat zien dat hij zich wil richten op de 'kernactiviteiten' van het bedrijf, de modemerken. Met deze verkoop vermindert hij de hoge schulden. L'Oreal is wereldwijd de grootste speler op het gebied van cosmetica. Met deze aankoop stijgt dit marktaandeel nog verder. Zwaar weer Het is al langer onstuimig in de wereld van de luxemerken. In april nam het Italiaanse modebedrijf Prada zijn concurrent Versace over, dat last had van tegenvallende resultaten, voornamelijk door een afnemende vraag vanuit China. Ook het grootste luxeconcern LVMH, met merken als Louis Vuittton en Christian Dior, zag in april zijn omzet dalen. Consumenten gaven minder uit aan luxemerken door de economische onzekerheid en de merken kregen last van importtarieven van Trump, blijkt uit cijfers van Bain & Company van juli. Ook Gucci, het grootste merk binnen Kering, kampt met teruglopende groei door minder vraag naar luxeproducten vanuit China. Door de overeenkomst krijgt L'Oréal de rechten voor vijftig jaar om producten te ontwikkelen voor de merken Bottega Veneta en Balenciaga. Sinds 2008 heeft L'Oréal al de licentie voor de schoonheidsproducten van Yves Saint Laurent, een van de merken onder Kering. De overname van de beautytak van Kering wordt voor L'Oréal de grootste tot nu toe....


 
 

Meer over economie

21/10 03:30 Gemiddelde woning ruim €66.000 duurder dan vorig jaar

21/10 03:30 Huizenprijzen vlakken voor vijfde maand op rij af

21/10 03:30 Prijsstijging koophuizen vlakt af, maar in Flevoland stijgen ze nog flink door

21/10 03:30 SeedBlink neemt Nederlandse crowdfunder Symbid over

21/10 03:30 Huizenmarkt koelt verder af

21/10 03:30  eerste Nederlandse crowdfundplatform met Europese licentie

21/10 03:30 Daar gaan de 6% lager dan vorige kwartaal

21/10 03:30 Huizenprijzen nog verder gedaald in oktober

21/10 03:30 Deze 10 crowdfundingplatforms dingen mee naar de IEX Gouden Stier

21/10 03:30 Gemiddelde huizenprijs sinds augustus met ruim €23.000 gekelderd

21/10 03:30 Huizenmarkt koelt verder af. Hier dalen de prijzen het hardst

21/10 03:30 Zo belegt u in private markten

21/10 03:30 Nieuwe crowdfundingwetgeving hoe zit dat ook alweer?

21/10 03:30 Crowdfunders profiteren van hogere rente

21/10 03:30 2023 was een verloren jaar voor private equity

21/10 03:15 Personeel een belangrijke stap voor je onderneming

21/10 03:15 Machines en gereedschap huren voor bouw- en eventprojecten

21/10 03:15 Waarom HR vandaag steeds meer van een supportafdeling naar een strategische spilfunctie groeit

21/10 03:15 Voorkom dat je privé adres bekend wordt via de KvK

21/10 03:15 Klaar voor de toekomst, het uitbreiden van je zonne-energiesysteem zonder zorgen

21/10 03:15 Wat succesvolle ondernemers gemeen hebben? Een helder plan van aanpak

21/10 03:15 Carrière maken in de foodsector? Hier liggen de mogelijkheden

21/10 03:15 5 manieren om als bedrijf je facturen op tijd betaald te krijgen

21/10 03:15 De evolutie van moderne comfort, veiligheid én stijl

21/10 03:15 De perfecte verlichting boven je tips voor elke stijl

21/10 03:15 Wehkamp introduceert nieuwe merkidentiteit

21/10 03:15 Unilever en For You Agency lanceren Namdong als fan-first noodlemerk

21/10 03:15 A-merken gemiddeld 40 procent duurder dan huismerken

21/10 03:15 I am Toro lanceert Amsterdam 750 boxershort met outdoorcampagne die realtime voorraad laat zien

21/10 03:15 Nutricia start 'Ondervoeding op het Menu'

21/10 03:15 Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland 2025

21/10 03:15 Echte dames, echte Van Dobben viert karakter

21/10 03:15 Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne

21/10 03:15 Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards

21/10 03:15 EU-verbod op plantaardige vegamerken reageren

21/10 03:15 Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon Craig David

21/10 03:15 McDonald’s lanceert Bouw Burger voor Kinderfonds

21/10 03:15 Joost van den Berg van Dr. 'Marketeers maken dingen onnodig ingewikkeld'

21/10 03:15 Walmart gaat direct vanuit ChatGPT verkopen

21/10 03:15 Intertoys lanceert Speelboek 2025 met ruimtereis

21/10 03:15 Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel

21/10 03:15 Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede

21/10 03:15 BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'

21/10 03:15 Unox luidt wintertijd te vroeg in

21/10 03:15 Chocolatemakers introduceert nieuw merk Claro

21/10 03:15 Robotaxi’s Waymo gaan maaltijden bezorgen

21/10 03:15 Havas schroeft omzetverwachting 2025 op

21/10 03:15 Uitgevers willen Europese ingreep tegen Google AI Overviews

21/10 03:15  Volt meest digitaal

21/10 03:15 Google laat Search-ads wegklikken

 

login Member login

Emailadres

Wachtwoord